دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری

حوزه/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که رهبر کردها گرفتار دامی که اسرائیلی ها برای او پهن کرده اند، شده است گفت: همه آحاد کشور در عدم تحقق جریان تجزیه طلبی کردستان عراق وحدت دارند و اجازه تحقق اسرائیل جدید در منطقه را نخواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در «نشست تحلیلی در خصوص استقلال کردستان عراق و توطئه جدید آمریکا درمنطقه» که در مدرسه  علمیه حقانی قم و با حضور طلاب و اساتید این مدرسه برگزار شد، با بیان اینکه منطقه خاورمیانه از لحاظ مسائلی چون معادن و ذخائر نفتی، وجود مذاهب مختلف وتئوری جنگ تمدن، راهبردی جنگ دورن تمدنی و جنگ مذاهب مورد توجه قدرتمندان زور و سلطه برای مقابله با ایران اسلامی بوده است، گفت: خوشبختانه دشمن با وجود همه این فتنه ها در طی این چند دهه علیه انقلاب اسلامی ایران، نتیجه ای نگرفته است و به همین دلیل به فکر فتنه دیگر تحت عنوان تجزیه درعراق و استقلال کردستان افتاده است.  

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه فتنه جدید تحت عنوان «کردی» مسئله ای بود که از قبل با موضوع اختلافات مذهبی و قومیت مورد توجه دشمن بوده است، افزود: فعالیت های زیادی برای تشدید اختلاف این مسئله صورت گرفته است؛ ولی چون در ایران  به دلیل نزدیکی و ارتباط خوب کردها با مردم، دشمن به نتیجه ای نرسیده به دنبال این اختلاف در عراق افتاده است. 

وی با بیان اینکه این اختلاف کردی از لحاظ منطقه، درون بخشی و منافع ملی مورد اهمیت و توجه جدی ایران است، اظهار داشت: نظام اسلامی،  این مسئله را از هر لحاظ زیر نظر دارد و اجازه نمی دهد اختلاف و فتنه صورت گیرد و اجازه شکل گیری جدایی کردها را نخواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین ذالنوری با تاکید براینکه عواملی مانند وضعیت دولت مرکزی عراق، وضعیت خاص دولت ترکیه، رهبری کردی عراق و احزاب سیاسی کردها، باعث ایجاد فتنه جدید دشمن تحت عنوان «خود مختاری کردها برای جدایی» شده گفت: مسعود بارزانی از رهبران فعلی کردهاست که محکم زیر پای این قضیه افتاده و به دنبال تحقق این مسئله است؛ ولی متأسفانه این رهبر کردها گرفتار دامی که اسرائیلی ها برای او پهن کرده اند، شده است.

نمایندمردم قم درمجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نظام از قبل در تحقق این مسئله کاملا هوشیار بوده است، گفت: همه آحاد کشور درعدم تحقق جریان جدید وحدت دارند و اجازه  تحقق اسرائیل جدید درمنطقه را نخواهند داد.

اگر آمریکا از برجام خارج شود، مرگ برجام هم حتمی خواهد بود

وی در ادامه به مسئله برجام نیز اشاره کرد و افزود: شاهد اتفاقات جدید در مسئله برجام هستیم .

حجت الاسلام والمسلمین ذالنوری بابیان اینکه  جمهوری اسلامی، همه وظیفه خود را نسبت به برجام انجام داده، ولی آمریکا و همپیمانانش به وظائف خود درقبال برجام انجام نداده اند، ابراز داشت: تجربه نشان داده آمریکا کشور سلطه است و چون منافع خود را دربرجام می بیند به همین دلیل به راحتی اجازه نخواهد داد اتفاقات بعد از برجام و حتی خود برجام بدون وجود خودش رونق و شکل گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر آمریکا از برجام خارج شود، مرگ برجام هم حتمی خواهد بود، افزود: متأسفانه چون نظام در قبال برجام از طرف دشمن هیچ تعهدی نگرفته، قطعا منفعتی هم گیر کشور نخواهد آمد؛ بلکه بالاتر، تحریمها هم پابرجا خواهد بود. 

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha