پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ نشست خبری هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد

حوزه/ نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از برگزاری هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد در شهر تبریز خبر داد .

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری این اجلاسیه که در محل جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل 26 و 27 مهرماه سال جاری در شهر تبریز برگزار می گردد.

وی با اشاره به این که تاکنون ده اجلاسیه سراسری و هفت اجلاسیه منطقه ای از سوی جامعه مدرسین برگزار شده است، افزود: در هشتمین اجلاسیه منطقه ای حدود 1100 نفر از سه استان یاد شده و 150 نفر نیز از قم دعوت شده اند که در کمیسیون های مختلف حضور یافته و به تبادل نظر و بحث و بررسی مسایل ملی و به خصوص منطقه ای پرداخته و برای حل مشکلات و نیز تقویت حوزه های علمیه در استان ها راهکارهای خود را ارایه می دهند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین گفت: در این اجلاسیه علاوه بر علمای بلاد به خصوص نمایندگان محترم ولی فقیه در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، مسئولان ارشد حوزه، شورای عالی و نیز جامعه مدرسین حضور یافته و در مسیر تقویت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و تبلیغی در راستای اهداف مقدس نظام اسلامی و منویات مقام معظم رهبری گام های جدی برمی دارند.

وی با بیان این که فلسفه وجودی جامعه مدرسین از بدو تاسیس ، تلاش در مسیر حرکت علمی حوزه و بهره گیری از ظرفیت عظیم اساتید و بزرگان حوزه بوده است، افزود: جامعه مدرسین با سابقه بیش از نیم قرن خود، از نهادهای دیرپای روحانیت و حوزه های علمیه است که چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن در خط امام و ولایت فقیه حرکت کرده و حامی جدی نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی بوده است.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دغدغه جدی جامعه مدرسین در خصوص توجه به مسایل و مشکلات مناطق و بلاد مختلف کشور و مشورت و هم اندیشی با علمای آن مناطق برای حل آن ها ابراز داشت: معمولاً در اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین، حل مسایل و معضلات فرهنگی و نیز آسیب های اجتماعی است و این که از ظرفیت حوزه و علمای بلاد برای رفع آن ها اقدام شود.

وی با بیان این که اجلاسیه های منطقه ای هر دو سال یک بار به میزبانی یکی از استان ها و با محوریت مشکلات و مسایل استان های همجوار برگزار می شود، گفت: شخصیت های حوزوی و علمای استان هایی که با یکدیگر همجواری دارند و معمولاً دارای مباحث و اقتضائات فرهنگی و اجتماعی مشترک هستند در این اجلاسیه ها شرکت می کنند.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: البته قبل از برگزاری اجلاسیه هشتم منطقه ای در تبریز، در شهر قم کمیسیون های مربوطه برگزار می شود، ضمن آن که در هر کدام از سه استان یاد شده نیز این مهم صورت می گیرد و بنابر این ما شاهد برگزاری 4 مرتبه کمیسیون ها هستیم و این به غنای مباحث و جمع بندی ها کمک بسیاری می کند.
وی با اشاره به این که در خصوص مباحث مطروحه در اجلاسیه های قبلی در اجلاسیه آینده نیز نتایج مطالبه گری ها ارایه می شود، افزود: تلاش شبانه روزی و مداوم حوزویان و نهادهای حوزوی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به خصوص در عرصه تحول در حوزه است که در این باره هم مرکز مدیریت حوزه های علمیه، هم شورای عالی و به خصوص جامعه مدرسین بر مباحث تحول در حوزه تاکید داشته و پیگیر موضوعات هستند.
نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی حقیقتاً نقش موتور محرکه را برای حوزه های علمیه دارد که نتیجه آن شادابی و بالندگی حوزه در مسیر تحول است.
وی با اشاره به ارتباط عمیق قشرهای مختلف مردم با روحانیت گفت: این که عده ای می گویند ارتباط مردم با روحانیت و حوزه های علمیه نسبت به گذشته کمرنگ تر شده و روحانیت مثل سابق آن مرجعیت را بین مردم ندارد، به نظر من دور از انصاف است چه آن که با وجود سلیقه ها و نظرهای گوناگون مردم در کلیت موضوع ، مردم ارتباط بسیار خوب و تنگاتنگی با حوزه و روحانیت دارند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha