جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید بشیر حسینی میانجی

حوزه/ دبیر انجمن شعر طلاب کشور گفت: حقیقتاً ارادت شاعران آیینی کشور ما به ویژه شاعران جوان حوزوی به ساحت مقدس حضرت زینب کبری(س) مثال زدنی و وصف ناپذیر است.

حجت‌الاسلام  سید بشیر حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که محرم و صفر یادآور مصایب آل الله به ویژه حضرت زینب کبری(س) است، اظهار داشت: به لطف الهی درباره محرم و عاشورای حسینی از جمله حماسه و رشادت ها و صبر خانم حضرت زینب (س) شاعران آیینی ما آثار بسیار درخشانی خلق کرده اند که باید این روند با قدرت ادامه پیدا کند.

وی افزود: در حوزه نیز شاعران جوان طلبه و نیز شاعران پیشکسوت حوزوی فعالیت های ارزشمندی در این باره داشته و مجموعه آثاری را پدید آورده اند که حقیقتاً مایه مباهات ماست.

مسئول جامعه ادبی نیر ویژه شاعران آیینی ترک زبان قم همچنین بیان داشت: زینب کبری(س) پس از امام حسین(ع) در قضیه کربلا در شعر آیینی ما جایگاه بسیار ممتازی دارند و این مساله نشان دهنده عمق ارادت شاعران کشورمان به این بانوی بزرگوار و تجلیل از صبر و استقامت ایشان در پیام رسانی نهضت کربلاست.

وی اضافه کرد: این مساله البته تنها منحصر به به بخش مرثیه و ماتمی شعر نیست، چه آن که علاوه بر صبر و مصائب حضرت ، درباره حجاب و ولایت مداری ایشان و پیروی از امام زمان خود اشعار بسیار خوب و پخته ای وجود دارد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha