جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
«هفته بیداری اسلامی» در دانشگاه ایلینوز آمریکا برگزار می‌شود

حوزه/ اعضای انجمن اسلامی دانشگاه ایلینوی ، برای آشناسازی دانشجویان غیرمسلمان با دین اسلام، افزایش آگاهی درباره مسلمانان، حجاب و غیره، هفته بیداری اسلامی با عنوان ««آنچه باعث می‌شود یک مسلمان با اصول اسلام آشنا شود» برگزار می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه  ایلینوی آمریکا این هفته را به عنوان «هفته بیداری اسلامی» بزرگ داشته و به آگاهی دادن و آشناسازی دانشجویان غیرمسلمان درباره دین اسلام اختصاص داده‌اند.

در این هفته قرار است برنامه‌های متنوعی با عنوان «آنچه باعث می‌شود یک مسلمان با اصول اسلام آشنا شود» به اجرا گذاشته شوند.

انوشه مالک، دانشجوی علوم اجتماعی و مدیر روابط عمومی انجمن اسلمی می‌گوید: هدف ما این  است نشان دهیم مسلمانان در چه فعالیت هایی دخیل هستند. این برای ما بسیار مهم است که به دیگران نشان دهیم مسلمان بودن چه حال و هوایی دارد، به ویژه با توجه که اینکه اکنون سوءبرداشت های زیادی در رابطه با اسلام همه جا وجود دارد.

وی افزود: مسلمانان مثل بقیه آدم‌ها هستند. شما نباید تبلیغات رسانه ها را باور کنید. آن‌ها قصد دارند تصویر غلطی از دین به شما بقبولانند.

گفتنی است در روز نخست هفته بیداری اسلامی، روز دوشنبه، دانشجویان مسلمان باجه «روز حجاب یک روزه» برگزار کردند. دانشجویان محجبه در این روز روسری و حجاب اسلامی به دانشجویان اهداء کرده و از آن‌ها خواستند به مدت 1 روز حجاب را امتحان کنند.

مالک در این باره می‌گوید: حجاب به سر کردن و حضور در جلسات و گردهمایی‌ها می‌تواند شیوه ای مناسب برای تجربه زندگی مسلمانان در انگلیس باشد.

در این روز مسلمانان همچنین میزبان جلسه ای به منظور بحث پیرامون «اهمیت حجب و حیاء» بودند. به گفته ملک این سمینار به منظور بررسی تجربیات مسلمانان درخصوص اسلام و اهمیت پوشش اسلامی برگزار شده بود.

دانشجویان مسلمان برنامه های متعدد دیگری نیز برای آشناسازی مردم با اسلام در پیش دارند. آ‌ن‌ها باجه‌هایی را برای پاسخ دادن به سئوالات دینی مردم برپا می کنند. جلسات گفتگو درباره نماز، روزه، امور خیریه، حجاب و تبلیغ دین نیز در مراسم «گفتگو با یک مسلمان» برگزار خواهند شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha