پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
​مرکز اسلامی ناپرویل مراسم میان ادیانی درهای باز برگزار می‌کند

حوزه/ مسجد شهر ناپرویل در ایالت ایلینوی آمریکا، برای پنجمین بار در هفته آینده مراسم میان ادیانی درهای باز برگزار کرده و از تمامی غیرمسلمانان و مشتاقان به آشنایی با دین اسلام با ادیان و پیشینه‌های دینی مختلف برای شرکت در این روز دعوت به عمل آورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از dailyherald، مرکز اسلامی شهر ناپرویل در ایالت ایلینوی آمریکا، یکشنبه هفته آینده 15 اکتبر 2017 روز درهای باز برگزار کرده و از تمامی مردم با ادیان و پیشینه های دینی مختلف برای شرکت در این روز دعوت به عمل آورد.

مرکز اسلامی ناپرویل برای پنجمین بار از همسایگان و شهروندان آمریکایی دعوت کرد تا در گردهمایی میان ادیانی در این مسجد حضور یابند.

یوسف صدیقی، مدیر کمیته روابط عمومی این مرکز در این باره گفت: هدف نخست ما از این مراسم این است که درهای مسجد را به روی همسایگان، دوستان، همکاران و هر کس دیگری که برای آمدن به اینجا علاقه نشان دهد باز کنیم. ما فرصتی برای آن‌ها ایجاد می‌کنیم تا بتوانند از مسجد بازدید کرده، فرصتی که پیش از این نداشته‌اند.

صدیقی افزود: شکل مراسم به گونه‌ای است که حاضران بتوانند در یک تور دسته جمعی شرکت کرده و در مراسم 6 ساعته‌ای که از ساعت 11 صبح تا 5 بعد از ظهر ادامه دارد، از بخش‌های مختلف مسجد بازدید به عمل آورند.

شهیب قادری مدیر این مرکز نیز گفت: باجه‌های اسلام شناسی نیز ایجاد می کنیم تا بتوانیم جنبه‌های مختلف دین اسلام را برای مردم توضیح دهیم، مردم بتوانند سئوالات‌شان را بپرسند و در فرصت مناسبی با امام جماعت مسجد ملاقات کرده و موضوعات مهم دینی را با او به بحث و بررسی بگذارند، با نمازگزاران مسلمان نیز آشنا خواهند شد و از نزدیک می توانند نماز جماعت ظهر و عصر را مشاهده کنند.

قادری افزود: بانوان نیز می‌توانند حنای سنتی بزنند و حجاب را امتحان کنند. نمایشگاهی با عنوان «سفر در زمان» نیز خواهیم داشت و پیشینه دین اسلام را به مردم معرفی می‌کنیم. میهمانان همچنین می‌توانند از باجه خوشنویسی اسلامی بازدید کرده و اسامی‌شان به زبان عربی برای آن‌ها نوشته خواهد شد.

مرکز اسلامی ناپرویل یک سازمان عام المنفعه برای ارائه خدمات آموزشی، پروژه های تحصیلی برای جوانان و بزرگسالان، فعالیت‌های خیریه و برنامه‌های  میان ادیانی به منظور تقویت روابط و گفتمان میان فرهنگ‌ها و صاحبان ادیان است.

این مرکز که 27 سال پیش تاسیس شده در این سال ها در ایجاد رابطه عمیق وگسترده‌ای با سازمان های دینی مختلف، نهاد‌های دولتی و حقوقی موفق بوده است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha