جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش میان ادیانی «صلح» در کارولینای شمالی برگزار خواهد شد

حوزه/ نشست میان ادیانی صلح با عنوان: «ملاقات با دیگران: بیایید صحبت کنیم» قرار است در سه روز نخست ماه مارس ۲۰۱۸ میلادی به منظور ایجاد پل ارتباطی میان صاحبان ادیان مختلف اسلام، مسیحیت و یهودیت در کارولینای شمالی برگزار شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نشست میان ادیانی «صلح» برای تاریخ 1-4 مارس 2018 میلادی در شهر لیک جونالوسکا واقع در ایالت کارولینای شمالی برنامه ریزی شده است و ثبت نام در این همایش از دیروز آغاز شد. این نشست سه روزه سال آینده میلادی با عنوان «ملاقات با دیگران: بیایید صحبت کنیم» برگزار خواهد شد.

هدف از برپایی این همایش پیشبرد صلح و آشتی میان پیروان ادیان مختلف اعلام شده است. برگزارکنندگان اصلی این رویداد میان ادیانی را ائتلافی از پیروان ادیان مختلف اسلام، یهودیت، مسیحیت و صاحبان مکاتب و مذاهب متعدد دیگر تشکیل می‌دهد.

این همایش شامل کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی‌ شخصیت‌های مذهبی، نماز و دعا و دیگر فعالیت‌ها خواهد بود. هنر ساخت پل‌های ارتباطی میان ادیانی و فرهنگ‌ها با کمک گیری از «عشق خدایی» و شرکت در گفتمان‌ روحانی و معنوی از دیگر فعالیت‌های همایش عنوان شده‌اند.

در سایت همایش آمده است: ما در جامعه‌ای قطبی زندگی می‌کنیم که روز به روز هرج و مرج در آن بیشتر می‌شود. جامعه ما از نظر فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نژادی دچار اختلاف و تفرقه شده است. سطح آموزشی، هویت جنسی، منطقه جغرافیایی، قومیت، نژاد و طبقه ملت ما را از هم جدا ساخته‌اند و نتیجه این تقسیمات کار را به جایی رسانده که ما دیگر به یکدیگر گوش نمی دهیم. کار ما به جایی رسیده که تنها با کسانی صحبت می‌کنیم که با ما هم عقیده هستند. آیا می‌توانیم با هم صحبت کنیم و به هم گوش دهیم؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha