جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم روز درهای باز در مسجد میفیلد برگزار شد

حوزه/ مسجد میفیلد در ایالت کنتاکی آمریکا روز گذشته درهای خود را به روی غیرمسلمانان گشوده و طی مراسمی آن‌ها را از طریق غذاهای سنتی اسلامی، تور از مسجد و جلسه پرسش و پاسخ، با دین اسلام بیشتر آگاه ساخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از theherald، اعضای جامعه اسلامی شهر میفیلد در ایالت کنتاکی آمریکا روز گذشته درهای مسجدشان را به روی بی‌خانمان‌ها گشودند. این چهارمین باری است که مرکز اسلامی «نیوکاسل» طی مراسمی درهایش را به روی غیرمسلمانان باز می‌کند و از آنان استقبال به عمل می آورد.

در مراسم درهای باز این مسجد، مسلمانان با تهیه غذاها و خوراکی‌های سنتی در کشورهای اسلامی چون کباب و باقلوا از بازدیدکنندگان پذیرایی کرده، تور آشنایی با بخش‌های مختلف مسجد برای آن‌ها برگزارکردند و در پایان نیز در جلسه‌ای به پرسش‌های آن‌ها درباره دین اسلام پاسخ گفتند.

فروغ دورانی رئیس مرکز نیوکاسل در میفیلد در این باره به خبرنگاران گفت: هدف ما از برگزاری روز درهای باز شکستن سدهای اختلاف میان مردم، از بین بردن سوءتفاهمات آن‌ها درباره مسلمانان و ایجاد انسجام اسلامی بود. ما قصد داشتیم به آن‌ها نشان دهیم که مسلمانان نیز مانند خودشان مردم عادی هستند.

وی در ادامه افزود: آنچه باعث شده عده‌ای از مردم از مسلمانان بترسند، ترس از ناشناخته‌ها است، اما ما قصد داریم توجه مردم را به این مسئله جلب کنیم که مسلمانان همسایگان آن‌ها هستند، پزشک آن‌ها، کارمند اداره و همکارشان، کسی که تعمیرات انجام می‌دهد یا مغازه‌داری که از او کباب می‌خرند. ما اینجا به عنوان یک تهدید نیامده‌ایم بلکه می‌خواهیم همگی با هم این کشور را آباد کنیم.

گفتنی است هم اکنون نزدیک به 3 هزار مسلمان در دو منطقه بلمونت و سینگلتون در ایالت کنتاکی آمریکا زندگی می‌کنند.

روز درهای باز در مسجد میفیلد آمریکا

روز درهای باز در مسجد میفیلد آمریکا

روز درهای باز در مسجد میفیلد آمریکا

روز درهای باز در مسجد میفیلد آمریکا

روز درهای باز در مسجد میفیلد آمریکا

روز درهای باز در مسجد میفیلد آمریکا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha