پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرکز اسلامی در کنتیک مراسم «درهای باز مسجد» برگزار می‌کند

حوزه/ جامعه اسلامی شهر واتربری در کنتیک آمریکا با هدف مبارزه با اسلام‌هراسی و کلیشه‌های ضداسلامی، امروز شنبه مراسم «درهای باز مسجد» برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wtnh، جامعه اسلامی شهر واتربری در ایالت کنتیک در آمریکا، به هدف مبارزه با اسلام‌هراسی و کلیشه‌های ضداسلامی، امروز شنبه مراسم «درهای باز مسجد» برگزار می‌کند.

در این روز مسلمانان عضو مسجد «اتحادیه اسلامی» در واتربری بعد از ظهر از ساعت 4-5 از شهروندان غیرمسلمان برای شرکت در روز درهای باز مسجد دعوت کرده‌اند. به گفته اعضای مسجد مردم با پیشینه‌های مذهبی مختلف و نژادهای متفاوت می‌توانند به‌منظور آشنایی با دین اسلام و مسلمانان، بحث و ارزیابی دینی، بازدید از نقاط مختلف این مرکز اسلامی و شرکت در جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ در این مراسم حضور یابند.

فهد سید، از اعضای این مرکز اسلامی، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در رابطه با علل برگزاری این مراسم، گفت: ما می‌خواهیم حقیقتاً عشق و دوستی را به مردم نشان دهیم و به آنها ثابت کنیم که اهمیت می‌دهیم و همانند آنها انسان هستیم.

سید، گفت: حوادث ضداسلامی، ما را به برگزاری این مراسم ترغیب کرده است. حوادثی چون حمله به مسجد در مصر، توئیت‌های اسلام‌هراسانه اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در شبکه‌های اجتماعی، حادثه ضداسلامی چند هفته پیش در بریستول درکنتیک، لغو سخنرانی بانوی مسلمان در مدرسه‌ و تهدید معلم این مدرسه، ما را به فکر واداشتند.

سید، در ادامه گفت: هدف از روز درهای باز، خوش‌آمدگویی به مرم و همسایگان و برقراری صلح و دوستی است. ما امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که با نفرت پر شده و ما سعی داریم با این شیوه قلب مردم را به‌دست آوریم. در مقابله با اسلام‌هراسی این شیوه‌ای مناسب برای نزدیک کردن مردم به یکدیگر محسوب می شود.

وی در پایان به بازدیدکنندگان وعده داد با حضور در بخش‌های مختلف این مراسم، در محیطی مفرح و سالم، بیش از گذشته با اسلام آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha