پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
​روز درهای باز در مرکز اسلامی در ایلینوی برگزار شد

حوزه/ مرکز اسلامی شهر ویتون در ایلینوی روز درهای باز برگزار کرد که در این مراسم بیش از ۴۵۰ نفر شرکت داشتند.کمیته میان ادیانی روابط عمومی مسجد، هدف از این مراسم را آشناسازی مردم با دین اسلام و همسایگان مسلمان آن ها اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از dailyherald، مرکز اسلامی شهر ویتون در ایالت  ایلیوی در آمریکا روز درهای باز برگزار کرده که در این مراسم بیش از 450 نفر شرکت کردند. در هوای بسیار سرد پاییزی و با وجود باران شدید، اهالی محله از این مسجد بازدید به عمل آوردند. این مرکز از 2 سال پیش تاکنون هر ساله از غیر مسلمانان با آغوش باز دعوت به عمل می‌آورد.

بسیاری از مردم محلی از همسایگان گرفته تا دوستان و آشنایان غیرمسلمان برای یادگیری بیشتر درباره اسلام و درک همشهریان مسلمان در این رویداد شرکت کرده بودند.

کمیته میان ادیانی/ روابط عمومی این مرکز مسئول برگزاری گردهمایی بود. درآغاز نشست که از ساعت 11 صبح آغاز شده تا 2 بعد از ظهر ادامه داشت، میهمانان با غذاهای مدیترانه‌ای سنتی مورد پذیرایی قرار گرفتند.

در این مراسم اعضای کلیساها، معابد و کنیسه‌های اطراف نیز حضور داشتند. به علاوه برخی شخصیت‌های برجسته و شناخته شده و سیاستمداران نیز از جمله شهردار شهر در میان حاضران بودند.

مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط امام جماعت مسجد آغاز شد. سپس ترجمه آیات قرآئت شده به زبان انگلیسی برای حاضران گفته شد. سامر زهرا یکی از بانوان مسلمان حاضر نیز سخنرانی کوتاهی درباره رشد و توسعه اسلام در میان بانوان آمریکایی ارائه داد. این برنامه همچنین شامل تور بازدید از بخش‌های مختلف مسجد و جلسه کوتاه پرسش و پاسخ بود.

علا فهمی، رئيس مرکز اسلامی ویتون درباره این مراسم گفت: در روز درهای باز ما خودمان و جامعه اسلامی و همچنین مذهب‌مان و فرهنگ‌مان را به دیگر برادران و خواهران از ادیان دیگر با پیشینه های اعتقادی- فرهنگی متفاوت معرفی می‌کنیم.

شیخ عمر حقانی روحانی کمیته میان ادیانی نیز گفت: روز درهای باز فرصت مناسبی برای مردم است تا همدیگر را شناخته و باورهای مختلف را قدر بدانند و برای درک بهتر از یکدیگر در کنار هم قرار بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha