جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد کیپ تاون روز درهای باز برگزار می کند

حوزه/ مرکز اسلامی کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی به منظور ارتقای گفتمان میان‌ادیانی به‌ویژه با مسیحیان، روز درهای باز برگزار کرده و از تمامی مردم شهر و تعداد زیادی از مسیحیان برای شرکت در ضیافت شام میان‌ادیانی دعوت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از iol، مرکز اسلامی در شهر وینبرگ در کیپ‌تاون واقع در آفریقای جنوبی، روز درهای باز برگزار می‌کند و از تمامی مردم برای شرکت در این مراسم دعوت کرد.

روز درهای باز در این مسجد که روز شنبه با حضور صدها مسیحی از سراسر شهر برگزار می شود، برای سومین سال قرار است با جشن ایام کریسمس همراه شده و یک مراسم میان‌ادیانی برای همراه‌سازی جامعه اسلامی و مسیحی شهر باشد.

جمیله آبراهامز، دبیر مسجد، در این‌باره به خبرنگاران گفت: هدف اصلی ما از برگزاری روز درهای باز، ارتقای گفتمان میان‌فرهنگی مفید و همدلی میان اعضای جامعه است. ما صمیمانه از تمامی برادران، خواهران، دوستان، خانواده ها، همکاران و همسایگان مسیحی دعوت می‌کنیم که در این جشن شرکت کنند.

وی گفت: تصمیم ما برای دعوت از مسیحیان به مسجد در این روز، نمونه ای از آموزه های پیامبر اسلام(ص) است. حضرت محمد(ص) نیز همیشه مسیحیان را به مسجدشان دعوت می کردند و به آنان اجازه می دادند در محوطه داخلی مسجد به عبادت بپردازند.

خاطرنشان می‌شود: در این مراسم قرار است در کنار ضیافت شام اسلامی همراه با نوشیدنی های حلال، برنامه های متنوعی از جمله نماز جماعت، شعرخوانی، نمایش فیلم و در نهایت بحث‌وگفتمان میان‌ادیانی با موضوع اشتراکات دو دین اسلام و مسیحیت برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha