پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معلمان در شهر کانادایی، برای اولین بار به بازدید از مسجد رفتند

حوزه/ جامعه اسلامی ویدزور در انتاریوی کانادا از گروهی از معلمان برای بازدید از مسجد دعوت به عمل آوردند. هدف آنان داشتن رابطه رودر رو با معلمان و برطرف کردن سوءبرداشت های ضداسلامی بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc ، یک جامعه اسلامی در شهر ویندزور در انتاریوی کانادا، از گروهی از معلمان این کشور برای بازدید از مسجد دعوت کردند.

هدف از این مراسم برطرف کردن سوءبرداشت های میان جامعه معلمان درباره اسلام از طریق ملاقات رودررو بود. در این مراسم اعضای جامعه اسلامی ویندزور میزبان هیئت مدیره مدرسه منطقه ای اسکس در انتاریو بودند  و به پرسش های معلمان درباره قرآن و دین اسلام پاسخ دادند.

علیم خان رئیس این جماعت اسلامی گفت: معلمان باید «اسلام حقیقی» را بشناسند. معلمان آینده سازان هستند و ا ین شیوه ای است که آن ها بتوانند به صورت مستقیم و بدون واسطه اسلام واقعی را از منبع اسلامی بشناسند.

وی در ادامه افزود: مسلمانان در سرتاسر جهان مسئولیت گسترش دادن «اسلام واقعی»را برعهده دارند. من معتقدم وقتی مردم همدیگر را بشناسند احساس آرامش بیشتری خواهند داشت واین باعث می شود بیشتر به همدیگر نزدیک شوند. اینکه بفهمند ما تفاوت زیادی با آن ها نداریم  و ارزش های مشترکی در میان ما وجود دارد.

راشل اولیورو معاون وزیر برابری آموزشی در این باره گفت: وقتی به مقیاس جغرافیایی کلاس های درس در کشور می نگریم می بینیم که دانشجویان مسلمان زیادی در مدارس وجود دارند و گاهی اوقات پیامی که رسانه ها درباره مسلمانان ابلاغ می کنند بسیار منفی است. بنابراین به نظر من مهم است که معلمان ما با مسلمانان واقعی که در این شهر زندگی می کنند ملاقاتی داشته باشند.

گفتنی است این نخستین باری است که معلمان وارد این مرکز اسلامی شده و از نزدیک از مسجد بازدید می کنند.

مزمل جلال از دانشجویان مرکز اسلامی می گوید: در این مراسم تمام وقتم را صرف صحبت با یک معلم زبان انگلیسی گذراندم. او نقطه نظرات زیادی درباره حقوق زنان در اسلام داشت. من به او گفتم که اسلام نزدیک به 1400 سال پیش حق طلاق، وراثت و مالکیت به زنان داده است و او این مسئله را بسیار جالب  توجه دید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha