جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: عمل صالح در بهشت همه چیز را برای صاحبش فراهم می‌کند و قیامت انسان را راحت و آسوده می‌گرداند و اگر کسی در زندگی دنیایی مراتب و منازل قیامت را درک کند، آنچه در دنیا برایش خیلی مهم و بزرگ بود، کوچک می‌شود و از چشمش می‌افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در جمع طلاب و مدیران مدارس علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مسجد النبی (ص) برگزارشد، به ادامه بحث آثار و برکات تقوا اشاره کرد و با بیان اینکه اراده توانا یکی از ره‌آوردهای تقوا محسوب می‌شود، اظهار کرد: یکی از راهکارهای عملی برای تقویت اراده این است که انسان تسلیم خوش گذرانی‌های دنیایی نشود تا اراده در او شکل گرفته و هویت و اصالت پیدا کند.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) می‌فرماید اگر کسی خودش را به شهوات و خوش‌گذرانی‌ها بسپارد، نمی‌تواند بر اساس عقل و اراده خدایی زندگی کند.

امام جمعه قزوین در ادامه «ایمان» و «عمل صالح» را راهکار دیگر تقویت اراده برشمرد و افزود: در منابع دینی تأکید شده است، برخورداری از «ایمان» و «عمل صالح» به انسان توانایی‌های زیادی می‌دهد که تقویت اراده یکی از جلوه‌های آن است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: انسانی که صاحب «ایمان» و «عمل صالح» است، از حیات طیبه برخوردار می‌شود و هیچگاه اسیر هوای نفس خودش نخواهد شد و همواره با عقل دانا و اراده توانا زندگی خواهد کرد.

وی، محکم بودن و ایستادگی در مسیر جلب رضای خداوند را تقویت کننده تقوا برشمرد و تأکید کرد: هر چه بیشتر تمرین کنیم که برای جلب رضای خداوند زندگی کنیم، صاحب اراده قوی‌تری خواهیم شد و پس از آن انجام کارهایی که رضایت بیشتر خداوند را در پی دارد، آسان‌تر می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید همین که اهل استقامت شدند، خداوند آن‌ها را یاری می کند و آن‌ها را صاحب اراده قوی‌تری خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به اهمیت اربعین و چله ‌نشینی در نظام دینی اشاره و با بیان اینکه چله نشینی اراده انسان را تقویت می‌کند، عنوان داشت : چله نشینی یکی از سنت‌های بزرگان بوده و محصولات بسیار ارزشمندی برای آن‌ها به ارمغان آورده است و بسیاری از آثار مشهور و معروف دروس حوزوی آثار و برکات چله نشینی است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اگر شرایط چله نشینی برای ما فراهم نمی‌شود، اما در همین زندگی معمولی هم می توانیم با جلوگیری از زبان، گوش و چشم خود از گناه و آلودگی ها و تلاش برای بدست آوردن لقمه حلال، از برکات و آثار زیادی بهره‌مند شویم.

وی عنوان کرد: امام صادق(ع) در خصوص اهمیت «ایمان» و «عمل صالح» می‌فرمایند، عمل صالح در بهشت همه چیز را برای صاحبش فراهم می‌کند و قیامت انسان را راحت و آسوده می‌گرداند. اگر کسی در زندگی دنیایی مراتب و منازل قیامت را درک کند، آنچه در دنیا برایش خیلی مهم و بزرگ بود، کوچک می‌شود و از چشمش می‌افتد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ادامه این حدیث افزود: چنین انسانی همتش را متمرکز می‌کند و خودش را آماده می‌کند تا قلبش متوجه خداوند باشد. وقتی قیامت را درک کند، زبان و قلبش جور دیگر درک می کند و حرف می‌زند و دریچه‌هایی به روی قلبش باز می‌شود که محبت خدا در او ایجاد می‌شود و تنها با خدا انس پیدا می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در ادامه حدیث می‌فرمایند اگر انسان به این همه فضایل دست پیدا کند، دنیا را حقیر می‌شمارد و کار به جایی می‌رسد که عظمت آخرت را درک می‌کند و اخلاق و رفتارش خدایی می‌شود و انگیزه‌های ریا در او از بین می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت ادامه می‌دهند چنین انسانی همه تلاشش برای خدا می‌شود و بیشتر دلش می‌خواهد با خداوند انس و خلوت داشته باشد و باران رحمت خدا همواره در زندگی‌اش می‌بارد و سخنانش حکیمانه می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha