پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت ‌الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی

حوزه/ رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: تقویت رابطه روحانیت با خدا منجر به تقویت رابطه روحانیت و مردم می‌شود. انسان عبد است و خدا مولاست. این رابطه اگر خوب تبیین و تحلیل شود هیچ رابطه‌ای شیرین‌تر و گواراتر از عبودیت و بندگی نیست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در کارگاه آموزشی مدیران قرارگاه فرهنگی شهرستان‌های ۶ استان کشور که در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد، اظهار کرد: عده‌ای نوعی واعظ الهی در درونشان دارند که انسان‌های نمونه محسوب می‌شوند. خداوند در مورد این افراد می‌فرمایند اینها مدام به یاد حق مشغولند و این اشتغال، آنها را از غیرخدا غافل می‌کند.

وی رابطه بین انسان و خدا را از اصلی‌ترین مناسبات انسان دانست و تأکید کرد: مناسبات بشر آنقدر پیچیده، متنوع و متکثر است که ما نمی‌توانیم آنها را ساماندهی کنیم. اما رابطه انسان با خدا یک اصل است که اگر این رابطه اصلاح و از شائبه‌های نفسانی و شیطانی منزه شود انسان می‌تواند از این رابطه بهره ببرد.

 رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ابراز داشت: تقویت رابطه روحانیت با خدا منجر به تقویت رابطه روحانیت و مردم می‌شود. انسان عبد است و خدا مولاست. این رابطه اگر خوب تبیین و تحلیل شود هیچ رابطه‌ای شیرین‌تر و گواراتر از عبودیت و بندگی نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین  مرتضی جوادی آملی در بیان مأموریت‌های مهم روحانیت گفت: رسالت روحانیت این است که دین را خوب بفهمند، تحقیق کنند و نشر دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha