سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نرم افزار گزارش اسلام هراسی در دانشگاه کارولینای شمالی به راه افتاد

حوزه/ انجمن اسلامی دانشگاه کارولینای شمالی نرم افزاری راه اندازی کرده که با استفاده از آن دانشجویان مسلمان بروز اسلام‌هراسی درمحوطه دانشگاه را به گروه اسلامی گزارش داده و مستند می‌سازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، دانشجویان مسلمان کارولینای شمالی نرم افزاری ساخته اند که بروز حوادث اسلام‌هراسی در محوطه دانشگاه را به صورت مستند درآورده و از همکلاسی‌های آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این نرم افزار کاربردی با مستندسازی و جمع آوری حوادث اسلام‌هراسی در محوطه دانشگاه چپل هیل در کارولینای شمالی،  مردم را از شیوع گسترده اسلام‌هراسی آگاه خواهد ساخت.

این پروژه دانشجویان مسلمان را قادر می‌سازد اتفاقاتی را که ممکن است از نظر قانون جرم محسوب نشوند گزارش دهند. این نرم افزار کاربردی هم اکنون توسط انجمن اسلامی هدایت شده و با بیش از 300 عضو یکی از بزرگترین گروه‌های دانشجویی در این دانشگاه است.

حمزه بوتلر، معاون رئیس سابق انجمن اسلامی چاپل هیل در کارولینای شمالی در این باره به خبرنگاران گفت: درنظر داشته باشیم که دانشجویان با گزارش دادن اسلام هراسی خودشان را در معرض خطر قرار می‌دهند و به همین جهت است که من تصور می‌کنم این پروژه ضرورت دارد.

وی افزود: این نرم افزار فضایی مجازی ایجاد می‌کند و به دانشجویان مسلمان کمک می‌کند مشکلاتشان را به جای پلیس و دیگر نهادهای دولتی به جامعه اسلامی گزارش دهند.

ایده راه اندازی این نرم افزار کاربردی در پی تیراندازی در فوریه 2015 آغاز شد که در این تیراندازی 3 مسلمان به دست همسایه قدیمی شان کشته شدند.

عایشه فیصل مدیر کنونی انجمن اسلامی این دانشگاه می‌گوید: به یاد دارم که پس از تیراندازی در نشستی حضور داشتم و سخنرانی نفرت‌محور تا اندازه‌ای وحشتناک بود که مغز انسان را منفجر می‌کرد. درحالی که تنها چند ساعت از این جنایت وحشیانه نمی‌گذشت عده‌ای با وقاحت می‌گفتند مسلمانان به حق کشته شده‌اند، زیرا آن‌ها تروریست هستند!

فاطمه احمد یکی از اعضای گروه حمایت از مسلمانان در کارولینای شمالی نیز در این باره می‌گوید: نفرت یکدفعه سر باز نمی‌کند. حوادث نژادپرستانه فردی روند وقوع طبیعی بدون یک سیستم فرهنگی زیرساختی ندارند و برخی نژادپرستان که مردم را احاطه کرده‌اند کار را تا جایی پیش می‌برند که فرد برای ارتکاب قتلی وحشیانه جسارت پیدا کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha