جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
​حملات به مساجد در یک سال گذشته بیش از ۲ برابر شده‌اند

حوزه/یک گزارش آماری منتشر شده جدید نشان می‌دهد حملات و جرائم نفرت محور علیه مساجد انگلستان در یک سال گذشته افزایشی بیش از ۲ برابر داشته است که این حملات شامل آتش سوزی‌های عمدی، شعارنویسی‌های موهن، آسیب رساندن به نمازگران و تهدید به بمب گذاری بوده‌ است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از تایمز، جرایم نفرت محور علیه مساجد انگلستان در یک سال گذشته بیش از  2 برابر شده است.

آمار و ارقام تحقیقات انجام شده توسط آسوشیتدپرس نشان دهنده افزایش دو برابری اهانت، حمله و آتش سوزی‌های تعمدی علیه مساجد بوده‌اند. نیروهای پلیس در سرتاسر آمریکا در ماه‌های مارس و جولای 110 گزارش پرونده‌های نفرت محور داشته‌اند که این رقم در سال گذشته 47 مورد بوده است.

براساس این تحقیقات تهدید به بمب گذاری و اهانت‌های کلامی امری عادی تلقی می‌شوند. پلیس همچنین پرونده‌هایی از خرد کردن شیشه‌های مساجد، آتش سوزی، حملات خشونت آمیز به نمازگزاران هنگام ورود و خروج به مسجد، شعارنویسی‌های موهن و باقی گذاشتن گوشت خوک روبروی درک مراکز و مساجد اسلامی را داشته‌اند.

از 42 گزارشی که از پلیس در رابطه با حمله به مساجد دریافت شد، 25 گزارش نشان دهنده افزایش جرایم نفرت محور علیه مساجد بوده‌اند. بیشترین حملات در منچستر بزرگ اتفاق افتاده‌اند که در آنجا 9 مورد جرم ارتکاب شده است. پلیس متروپولیتن نیز با 17 پرونده روبرو است.

خشونت علیه نمازگزاران

این آمارها همچنین نشان می‌دهند که پرونده جرایم خشونت آمیز علیه نمازگزاران از 5 پرونده به 11 پرونده افزایش یافته‌اند، تهدیدها و مزاحمت‌ها نیز از 14 پرونده به 49 پرونده افزایش نشان می‌دهند. پرونده‌های خشونت یا خسارات جنایی نیز از 12 به 15 افزایش داشته‌اند.

دنانا ابوت دبیر کابینه در سایه اپوزیسیون انگلستان در رابطه با این ارقام به شدت ابراز نگرانی کرده و گفت: حمله علیه هر گروه دینی یا اقلیت مذهبی منفور است. این حملات ضدمسلمانی را تمامی مردم با شرف محکوم خواهند کرد.

لازم به ذکر است در ماه رمضان امسال یک اتومبیل ون به سوی نماگزارانی که در حال خروج از مسجد پارک فینزبری در شمال لندن بودند یورش برده و با زیر گرفتن نمازگزاران یک تن را به شهادت رساند. مرکز اسلامی منچستر نیز در ماه جولای در اثر آتش سوزی تعمدی به شدت آسیب دید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha