جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوره آموزشی آمادگی در هنگام حمله به مساجد در انگلیس برگزار می‌شود

حوزه/ در پی انتشار گزارشی مبنی بر افزایش دو برابری حملات علیه مساجد و مراکز اسلامی در سال اخیر، شورای مساجد لنکشایر برنامه آموزشی مقابله هنگام حملات به مساجد با تمرکز بر رعایت مسائل امنیتی، مدیریت بحران و ظرفیت ساختمانی برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از  lancashiretelegraph، آموزش مبارزه با جرایم نفرت محور  و آمادگی در هنگام حمله علیه مساجد، آخر هفته در لنکشایر شرقی در انگلستان برگزار می‌شود.

شورای مساجد لنکشایر در خیابان نورویچ بلکبرن، برنامه آموزشی مدیریتی با تمرکز بر رعایت مسائل امنیتی، مدیریت بحران و ظرفیت ساختمانی برگزار می‌کند. این پروژه در پی انتشار ارقام و آمار اداره پلیس انگلستان در رابطه با دو برابر شدن جرایم و حملات علیه مساجد در سال‌های 2016-2017 در این کشور آغاز به کار کرده است.

گفتنی است براساس ارقام منتشر شده از سوی پلیس تعداد پرونده‌های حملات و جرایم نفرت محور گزارش شده علیه مساجد و مراکز اسلامی در ماه‌های مارس و جولای در انگلستان امسال 110 مورد بوده است که این رقم در سال گذشته تنها 47 پرونده را شامل می‌شد.

این برنامه آموزشی قرار است توسط «انجمن ایمانی» در های ویکومب اجرایی شود که بیش از 15 سال تجربه در ارائه مشاوره و پشتیبانی مدیریتی به رهبران نهادهای مذهبی و دینی دارند.

شوکت وراشیچ مدیر اجرایی این مرکز در این باره می‌گوید: ما از تلاش‌ها برای ارتقاء بودجه به منظور مبارزه با زیرساخت‌های جرایم نفرت محور و ایمن سازی مراکز مذهبی و دینی خصوصی استقبال می‌کنیم.

وی افزود: این سازمان همیشه متعهد به حمایت از مدیریت نهاد‌های دینی و مجهزسازی آن‌ها با ابزار و منابع موردنیاز بوده‌ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha