جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجدی در انگلستان مراسم درهای باز برگزار می‌کند

حوزه/یک مرکز اسلامی در شهر براینتری در انگلستان شنبه پیش رو قرار است روز درهای باز برگزار کرده و اعضای مسجد از تمامی غیرمسلمانان و مردم دعوت کرده‌اند برای آشنایی با اسلام واقعی در این گردهمایی شرکت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، یک مرکز اسلامی و مسجد مسلمانان در شهر براینتری در شهرک اسکس انگلستان، شنبه هفته آینده روز درهای باز برگزار می‌کند و اعضای جامعه و غیرمسلمانان این شهر دعوت کرده تا برای دانستن حقیقت درباره اسلام به این مسجد مراجعه کنند.

مرکز اسلامی الفلاح در براینتری، روز شنبه درهای خود را به روی غیرمسلمانان می‌گشاید، مقامات این مرکز اسلامی هدف‌شان را ایجاد پلی میان جوامع و برطرف کردن نگرانی‌ها پیرامون اسلام عنوان کرده‌اند.

کاشف احمد، امام جماعت این مرکز اسلامی در این باره به خبرنگاران گفت: ما قصد داریم سوءتعابیر و افسانه‌های ساختگی را که عده‌ای به اسلام و مسلمانان نسبت داده‌اند برطرف سازیم. به علاوه فرصت خوبی برای مردم ایجاد می‌شود تا فضای داخلی مسجد را از نزدیک ببینند و با آنچه همیشه از پشت درهای بسته نظاره‌گر بوده‌اند آشنا شوند.

وی افزود: این روز درهای باز همچنین فرصتی استثنایی به وجود می‌آورد تا مردم با مسلمانان شهرشان از نزدیک ملاقاتی داشته باشند. این گردهمایی به ما اجازه می‌دهد تا تبلیغ کننده درک بهتری از دین اسلام باشیم، آن هم در زمانه‌ای که سوءتفاهمات و اطلاعات غلط زیادی پیرامون اسلام درحال ترویج هستند. ما می‌خواهیم جامعه را به سمت انسجام، صلح، همدلی و حسن تفاهم میان جوامع مختلف در شهر سوق دهیم.

احمد در ادامه گفت: ما امیدواریم اعضای جامعه در این روز برای صرف چای و شیرینی و نهار سمبوسه، غذای معروف آسیایی به ما بپیوندند.

به گفته مقامات مسجد، در این روز درهای بسته همچنین فعالیت‌ها و بازی‌های مفرحی چون قلعه بادی، بادکنک، نقاشی دستی، تنقلات، مواد غذایی و غیره  نیز برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

این مراسم از ساعت 11 صبح شنبه آغاز شده و تا 5 بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha