چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
روز درهای باز مرکز اسلامی در ایلینوی برگزار شد

حوزه/ مرکز اسلامی دکالب در ایالت ایلینوی آمریکا مراسم روز درهای باز برگزار کرد و در این نشست برای غیرمسلمانان به ویژه جامعه مسیحیان تور مسجدگردی برپا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از daily-chronicle، اعضای جامعه اسلامی شهر دکالب در ایالت ایلینوی آمریکا، روز یکشنبه در مراسم روز درهای باز مسجد، میزبان غیرمسلمانان، به ویژه جامعه مسیحیان شهرشان بودند. در این مراسم بازدیدکنندگان ابتدا در تور مسجدگردی شرکت کرده، از بخش‌های مختلف مرکز اسلامی دیدن کردند و در پایان مراسم با همکاری مسیحیان، شام را در کلیسای اسقفی سنت.پائول صرف کردند.

اسامه محسن، کاندید دکترای فیزیک دانشگاه شمالی ایلینوی و یکی از مجریان مسلمان این مراسم در آغاز این گردهمایی با شرکت‌کنندگانی که علاقه به آشنایی با اسلام را داشتند به صحبت و گفتگو پرداخت.

محسن در این باره گفت: از اینکه می‌دیدیم مردم و همشهریان برای آشنایی با اسلام و مسجد به اینجا آمده و ابراز علاقه می‌کنند، بسیار خوشحال شدیم. چنین نشست‌هایی می‌تواند مقدمه‌ای برای آشنایی افراد و گروه‌هایی باشد که در کل برای شناخت مذاهب به ویژه دین اسلام کنجکاو هستند. به علاوه این مراسم ایجاد رابطه با مردم مختلف جامعه را نیز امکان پذیر می‌سازد.

محمد لباط، رئیس مرکز اسلامی دکالب به دیگر مجریان پیوسته و در جلسه پرسش و پاسخ، سئوالات شرکت‌کنندگان درباره موضوعاتی چون، اسلام، نماز و عبادت مسلمانان، دلایل درآوردن کفش‌ها پیش از ورود به مساجد و همچنین حجاب بانوان مسلمانان را پاسخ داد.

لباط در این باره گفت که این مراسم چهارم یا پنجمین مراسمی بوده که با همراهی دیگر اجتماعات مذهبی و کلیساها در آن شرکت می‌کند و تاکنون تمام نشست‌های مشابه با استقبال مردم روبرو شده‌اند.

* اگر می‌خواهید بینشی درباره اسلام کسب کنید باید به منبع شماره یک مسلمانان یعنی قرآن مراجعه کنید

وی گفت: هدف ما از برگزاری چنین نشست‌هایی این است که مردم اطلاعات‌شان درباره اسلام را مستقیما از خود ما و از منبع درست دریافت کنند. یک مثال برای شما می‌زنم. اگر شما با یک مشکل الکتریکی روبرو شوید به سراغ یک برقکار می‌روید نه یک دندانپزشک. به همین دلیل نیز اگر شما می‌خواهید بینشی درباره اسلام کسب کنید در نخستین قدم باید به منبع شماره یک مسلمانان یعنی قرآن مراجعه کنید. اگر دسترسی به قرآن ندارید و می‌خواهید منبع انسانی به دست بیاورید، باید سئوالات‌تان را از خود مسلمانان بپرسید نه اینکه  اطلاعات‌تان را درباره اسلام از یهودیان، یا مسیحیان یا حتی روزنامه‌نگاران بگیرید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha