شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

حوزه/ روز درهای باز در ۱۳ مسجد ایالت ویکتوریا در استرالیا با هدف «مبارزه با سوءتفاهمات درباره اسلام» و «پایان دادن به اسلام‌هراسی» به زودی برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، روز درهای باز قرار است هفتم می 2017 در 13 مسجد مختلف ایالت ویکتوریا در استرالیا برگزار شود و در این روز غیرمسلمانان می‌توانند از این مراکز اسلامی و مساجد بازدید به عمل آوردند.

روز باز درهای باز مساجد استرالیا به هدف «مبارزه با سوءتفاهمات درباره اسلام» و «پایان دادن به اسلام‌هراسی» با همکاری نهادهای دولتی ویکتوریا به منظور آموزش شهروندان استرالیایی به زودی برگزار خواهد شد.

محمد محی الدین رئیس شورای اسلامی ویکتوریا در این باره گفت: مردم از همه ادیان، مذاهب و ملیت‌ها، مرد و زن می‌توانند در این روز به ملاقات همسایگان مسلمان‌شان بروند. ما می‌خواهیم جامعه ویکتوریا فراتر از آنچه از مسلمانان به تصویر کشیده شده ببیند و از طریق گفتمان و دوستی، احترام و درک متقابل میان مسلمانان و جامعه ایجاد شود.

دنیل اندورز رهبر دولت ایالتی ویکتوریا در این باره گفته بود: نهاد‌های اسلامی مانند شورای اسلامی ویکتوریا در پرورش گفتمان میان ادیانی و میان فرهنگی نقش موثری داشته‌اند. و من از جانب دولت ایالتی ویکتوریا دستاوردهای بسیار شورای اسلامی ویکتوریا در سال‌های گذشته را مورد تحسین قرار داده و بهترین آرزوها را برای آینده آنان امیدوارم.

بر اساس اعلامیه شورا اسلامی ویکتوریا در روز درهای باز، بوی شیرین مشک، فرش نرم صنعتگران زیر هر گام، چهره‌های دوستانه و فضایی آرام و متین انتظار بازدیدکنندگان را می‌کشد.

شورای اسلامی ویکتوریا نماینده بیش از 180 هزار مسلمان در ایالت ویکتوریا، ملبورن و مناطق روستای اطراف است و 60 مسجد و مرکز اسلامی در سراسر این ایالت وجود دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha