چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
راهپیمایی اعتراضی علیه اسلام‌هراسی در دانشگاه سیدنی

حوزه/ روز گذشته صدها تن از دانشجویان «دانشگاه فن‌آوری سیدنی» در اعتراض به حمله به دانشجویان دختر محجبه، راهپیمایی ضداسلام‌هراسی برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، روز گذشته صدها تن از دانشجویان «دانشگاه فن‌آوری سیدنی» واقع در استرالیا، راهپیمایی ضداسلام‌هراسی برگزار کردند. این راهپیمایی در پی حمله به  چهار دانشجوی دختر مسلمان در این دانشگاه ترتیب داده شد. این دختران دانشجوی محجبه 18 تا 23 سال سن داشتند و سه تن از آنان دانشجویان این دانشگاه بود. این حمله 2 هفته پیش توسط یک زن 39 ساله اتفاق افتاد 
ماریا کلودیا گیمنز ویلسون، 39 ساله که دهم ماه می دانشجویان را مورد حمله و آسیب جسمی قرار داده بود، توسط پلیس دستیگر شد. به گفته پلیس انگیزه او برای حمله به دانشجویان، نفرت نژادی-مذهبی بوده است.
در همین راستا صدها تن از دانشجویان و کارمندان دانشگاه فن‌ آوری سیدنی با شرکت در یک گردهمایی از همکلاسی‌های مسلمان‌شان که خارج از دانشگاه مورد حمله و اهانت قرار گرفته بودند، حمایت کردند. 
دانشجویان با تجمع در محل حادثه، اعتراض‌شان را به گسترش اسلام هراسی ابراز کرده و با استفاده از گچ‌های رنگی پیام‌هایی در محکوم سازی نژادپرستی و در حمایت از مسلمانان روی زمین نوشتند.
آن‌ها همچنین تابلوها و پوسترهایی در محکومیت اسلام‌هراسی و نژادپرستی به همراه داشتند.
عایشه علی، یک دانشجوی حقوق و سیاست و عضو انجمن اسلامی دانشگاه در این باره می‌گوید: پس از شنیدن خبر حمله همواره نگران و مضطرب هستم. من هر روز از روبروی این ساختمان عبور می‌کنم و به راحتی می‌توانستم هدف قرار بگیرم.
وی افزود: اینکه هر لحظه احساس ناامنی کنیم یا دائما با نگرانی در خیابان راه برویم، درست نیست. دانشگاه بایستی مکان امن یادگیری باشد.

راهپیمایی اعتراضی علیه اسلام‌هراسی در دانشگاه سیدنی

راهپیمایی اعتراضی علیه اسلام‌هراسی در دانشگاه سیدنی

راهپیمایی اعتراضی علیه اسلام‌هراسی در دانشگاه سیدنی

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha