سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
افطار خیابانی مسلمانان استرالیا در پایتخت این کشور برگزار شد

حوزه/روز گذشته مسلمانان کانبرا با حضور در میدان اصلی شهر، سفره افطار عمومی در خیابان پهن کرده و از دیگر گروه‌های مذهبی برای شرکت در آن دعوت به عمل آوردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از canberratimes، شب گذشته مسلمانان شهر کانبرا، پایتخت کشور استرالیا پیش از طلوع خورشید در میدان مدنی این شهر تجمع پیدا کرده و بساط افطار خیابانی را پهن کردند. در این مراسم افطاری اعضای گروه‌های مذهبی دیگر نیز یافت می‌شدند که توسط مسلمانان برای حضور بر سر سفره افطاری دعوت شده بودند.

مراسم افطاری عمومی شنبه شب به عنوان روشی برای ایجاد رابطه و آشنایی میان جامعه اسلامی و دیگر مردم استرالیا طراحی شده بود. به علاوه نمایندگانی از کلیساهای کانبرا، همچنین برخی شخصیت‌های سیاسی این کشور چون وزیر بهداشت استرالیا و رهبر مخالفین آلیستر کو نیز مهمان افتخاری این مراسم بودند. نمایندگانی از بعضی کشورهای اسلامی چون مالزی، مراکش و اندونزی نیز در این افطار عمومی حضور داشتند.

در سفره‌های افطاری پهن شده در این مراسم، خرما و انگور روی تمامی میزها چیده شده و تمام شرکت کنندگان می‌توانستند طعم انواع غذاهای اسلامی و حلال متعلق به کشورهای مختلف مسلمان‌نشین را بچشند.

در مراسم افطاری میان ادیانی، آدما کوندا امام جماعت مرکز اسلامی کانبرا نیز طی سخنانی به اهمیت روزه‌داری مسلمانان در ماه رمضان اشاره کرده و گفت: روزه‌داری دستور الهی به ماست و ثابت می‌کند که ما بخشی از خانواده خوب می‌باشیم. خانواده‌ای که حضرت محمد (ص)، حضرت عیسی (ص) و حضرت موسی (ص) نیز عضو آن بوده‌اند.

وی در ادامه سخنانش گفت: زمانی که افراد صالح وجود داشته باشند، دنیای صالحی نیز خواهیم داشت.

بک ابوت یکی از ساکنان غیرمسلمانی که در این مراسم افطاری شرکت کرده می‌گوید: من تصور می‌کنم استقبال از ماهیت چندفرهنگی و چندملیتی استرالیا امری ضروری است و رمضان نیز تاریخ مهمی در تقویت اسلامی محسوب می‌شود. ما را برای شرکت در این مراسم دعوت کرده‌اند و من فکر می‌کنم مهم است که هر دو طرف جامعیت و وحدت نشان دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha