سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نخستین مسجد شهر بندیگو در استرالیا مجوز ساخت گرفت

حوزه/ شورای شهر بندیگو در ایالت ویکتوریای استرالیا که سال‌ها با سنگ اندازی‌های قانونی مانع ساخت نخستین مسجد این شهر شده بود بالاخره مجبور شد مجوز ساخت این مرکز اسلامی را صادر کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از 9news، شورای شهر بندیگو در ایالت ویکتوریای استرالیا پس از سال‌ها اعتراض و درگیری، برنامه‌ریزی‌ها و سنگ اندازی‌های قانونی سرانجام مجبور شد با ساخت نخستین مسجد این شهر موافقت کرد.

درحالی که شکایت‌های پی در پی بعضی ساکنین و اعضای شورا به دادگاه ویکتوریا با شکست مواجه شد، این شورا بالاخره در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر شد اظهار داشت عملیات ساخت و ساز این مسجد در چند هفته آینده آغاز خواهد شد.

مارگارت اروک شهردار این شگفت: مسجد به طور قانونی در مراحل برنامه ریزی قرار داشته و تمامی شرایط لازم  برای ساختمان سازی را دارد. به علاوه شورا هیچ رابطه مالی با ساخت مسجد نخواهد داشت.

* مجوز ساخت مسجد در سال ۲۰۱۴ صادر شده بود

این مسجد قرار است شامل دو نمازخانه، یک مغازه و یک سالن اجتماعات چندمنظوره باشد. شهرداری شهر بندیگو در ایالت ویکتوریا در سال 2014 مجوز ساخت این مسجد را صادر کرده بود، اما شکایت‌های مختلف انجام شده از طریق بعضی ساکنین و اسلام‌ستیزان روند ساخت مسجد را تا به امروز به تاخیر انداخته بود.

شکایت‌ها به دادگاه ویکتوریا برای ساخت مسجد رد شده و درخواست تجدید نظر نیز به جایی نرسید. جولیا هوسکین از اعضای شورای شهر بندیگو برای جلوگیری از ساخت این مسجد به دادگاه عالی نیز شکایت کرده بود که نتیجه‌ای در برنداشت و وی به سبب شکایت بی‌اساس مجبور به پرداخت جریمه نیز شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha