پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجدی با معماری ویژه در جشنواره معماری استرالیا پرده برداری می‌شود

حوزه/ در جشنواره معماری سیدنی در ۲۹ سپتامبر از جدیدترین مسجد این شهر پرده برداری خواهد شد. این مسجد هنوز در مرحله ساخت قرار دارد و ویژگی‌های منحصر به فردی خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از smh، جشنواره معماری سیدنی در استرالیا از جدیدترین مسجد این شهر پرده برداری می‌کند.

این مسجد که هنوز در مرحله داربست سازی قرار دارد قرار است در جشنواره چهار روزه معماری سیدنی در 29 سپتامبر 2017 مورد پرده برداری قرار بگیرد. جشنواره معماری سیدنی در 11 سال گذشته به منظور پرداختن مباحث معماری و طراحی ایجاد برگزار می‌گردد.

به علاوه در یک مراسم روز درهای باز با عنوان «ملاقات از مسجد استرالیایی‌ها» نیز این مسجد که با هزینه 12 میلیون دلار ساخته می‌شود به صورت عمومی در معرض بازدید همگان قرار خواهد گرفت.

تیم هورتون مدیر جشنواره درباره ویژگی‌های این مسجد می‌گوید: این مسجد با تمام مساجدی که تاکنون دیده‌اید متفاوت است و نظر هر کسی را به خود جلب خواهد کرد. اگر هدف از ساخت آن را بدانید بیشتر جذب آن شده و اگر پا داخل این مسجد بگذارید و ویژگی‌های منحصر به فرد آن را تماشا کنید، مناره‌های باستانی و قوس کمانی که به شکلی کاملا استثنایی توسط یک طراح معمار استرالیایی بنا شده را می‌بینید.

مسجد سیدنی

ویژگی‌های مسجد جدید در استرالیا

از ویژگی‌های این مسجد منحصر به فرد که کوچکترین و جدیدترین مسجد سیدنی خواهد بود، ایجاد صدها گنبد نیمه بتنی بر سقف داخلی آن است که هر یک روزنه کوچکی برای ورود نور داشته و اسامی 99 گانه خداوند بر بخش داخلی گنبدهای بتنی نقش خواهد بست. این مسجد با معماری متفاوت دارای بخش‌های سنتی و مرسوم مساجد دیگر از جمله قرار گرفتن رو به قبله، منبر، مناره‌ها و گنبد نیز می‌باشد.

این مسجد جدید و مدرن در سیدنی توسط آنجلو کاندالپاس، معمار معروف استرالیایی طراحی شده است.

این طراح معمار برنده جوایز معماری که پروژه‌های مختلفی از جمله پروژه ساخت یک کلیسای مسیحیان پروتستان و یک مرکز برای یونانیان ارتدوکس در دست ساخت دارد می‌گوید: همه پیروان ادیان، تک تک شان حق داشتن فضایی برای مراسم مذهبی و معنوی دارند.

طراح استرالیایی درباره روزنه‌هایی که قرار است داخل نیمه گنبدهای بتونی سقف قرار بگیرند می‌گوید: قرار است نورهای شدیدی از داخل روزنه‌های بسیار کوچکی که در هر یک از گنبدها قرار می‌گیرد وجود داشته و 102 ستاره باشد که بسیار زیبا خواهد شد.

 

مسجد سیدنی

مسجد سیدنی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha