پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویری از راهپیمایی ضدصهیونیستی در ملبورن استرالیا

حوزه/مردم شهر ملبورن استرالیا روز گذشته راهپیمایی گسترده‌ای در حمایت از مردم فلسطین و در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مسجدالاقصی برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، راهپیمایی ضدصهیونیستی روز گذشته 30 جولای 2017 در شهر ملبورن استرالیا با حضور جمعیت وسیعی از مردم این کشور برگزار شد.

مردم ملبورن با شرکت در راهپیمایی گسترده‌ای جنایات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی و مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند. در پلاکاردهایی که مردم به دست داشتند، آپارتاید رژیم اسرائیل و آپارتاید در آفریقای جنوبی با هم مقایسه شده و هر دو محکوم شدند. مردم همچنین پرچم بزرگی در دست داشته و در آن خواستار آزادی مسجدالاقصی و فلسطین از چنگال اشغال اسرائیل شدند.

درحالی که نمازگزاران فلسطینی از 14 جولای تاکنون در اعتراض به اقدامات امنیتی و محدودیت‌های گذاشته شده در مسجدالاقصی روبروی دروازه‌های این مسجد به نماز ایستاده‌اند، اعتراضات بین‌المللی، راهپیمایی‌های گسترده و مقاومت مردم فلسطین منجر شد که سرانجام اسرائیل مجبور به عقب‌نشینی، برداشتن گیت‌های ورودی در مسجد شده و اقدامات امنیتی را به حداقل برساند. این در حالی است که رژیم اسرائیل همچنان به محدودیت فلسطینیان ادامه می‌دهد و در آخرین اقدامامات خود از ورود جوانان فلسطینی و افراد زیر 50 سال به این مسجد جلوگیری می‌کند. شهرک‌نشینان یهودی نیز به هر بهانه دسته جمعی و با حمایت نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی یورش برده و به تحریک نمازگزاران فلسطینی می‌پردازند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha