شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جمال عمرو نگهبان مسجدالاقصی

حوزه/ یک زن و شوهر اهل قدس با اینکه نام آنها در لیست سیاه صهیونیست ها قرار دارد و از ورود به مسجدالاقصی محروم هستند، سه سال است که نگهبان مسجد هستند و در برابر صهیونیست ها از آن دفاع می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جمال عمرو نام استاد دانشگاه و محقق اهل قدس است که طبق عادت خود هر روز صبح به محل کار خود در دانشگاه برزیت می رود، امام چشمان او از مسجدالاقصی جدا نمی شود چرا که محل کار او فقط 500 متر از مسجدالاقصی فاصله دارد.

از سوی دیگر همسر عمرو نیز از بانوانی است که مشتاق است هر روز صبح در مسجدالاقصی حاضر شود و به مراقبت از مسجد و ارشاد و تبلیغ بپردازد.

مسجدالاقصی بخشی از زندگی این زن و شوهر است و با وجود اینکه بنا بر تصمیم نتانیاهو آنها سه سال است که اجازه ورود به مسجد را ندارند اما همچنان نگهبان مسجد هستند، اما با این حال نمی توانند در این مسجد نماز بخوانند؛ چراکه اسامی آنها در لیست سیاه صهیونیست ها قرار دارد.

اما این تصمیم صهونیست ها باعث نشده این زن و شهر از مسجدالاقصی دست بردارند، بلکه به صورت روزانه نمازهای خود را در ورودی های مسجدالاقصی اقامه می کنند و در عین حال اعتراض ها و مقاومت آنها در برابر سربازان اشغالگر صهیونیست ادامه دارد تا جایی که همسر عمرو مورد حمله و ضرب سربازان اشغالگر قرار گرفته است.

مردم قدس با اتحاد خود پیروز شدند

عمرو که خود کارشناس مسائل قدس است گفت: در جریان درگیری های گذشته در مسجدالاقصی یکی از عناصر اشغالگر با سلاح کمری خود به صورت همسرم ضربه زده و دندان ها و فک او را شکست و سلامتی همسرم بر اثر این ضربه به خطر افتاد و چند عمل جراحی روی صورت او انجام شد و روند درمان او همچنان ادامه دارد.

اما تمام این سختی ها نتوانست مانعی برای ادامه دادن این زن و شوهر به راه خود در حمایت از مسجدالاقصی بشود و آخرین اقدام آنها در حمایت از مسجدالاقصی نیز هنگامی بود که دروازه های بازرسی الکترونیک توسط صهیونیست ها در ورودی های مسجد نصب شد که این اقدام با اعتراض گسترده مردم روبرو شد.

عمرو می گوید در اعتراض گسترده مردمی به این اقدام صهیونیست ها، همه مردم شعار لبیک یا اقصی سر دادند و با وجود اینکه اهالی قدس با هم اختلافاتی داشتند، اما هنگامی که مردم معترض به دروازه های مسجد الاقصی رسیدند، تمام اختلافات فراموش شد و همه به صورت متحد و یکپارچه در برابر اشغالگران ایستادند و از این رو به نظر من اهالی قدس در برابر اشغالگران پیروز شدند چون متحد شدند.

وی ادامه داد: در جریان درگیری هایی که در مناطق مختلف میان مردم و صهیوینست ها رخ داد: اشغالگران به مردم رحم نکردند و با سلاح های مختفی که در اختیار داشتند به مردم حمله کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha