جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
با همکاری مسلمانان با شاخه تکفیری در دین اسلام مبارزه شود.

حوزه/تونی ابوت نخست وزیر سابق استرالیا طی سخنانی گفت: دست از تردید پیرامون تروریسم برداریم و بپذیریم یک گروهک هست که با پیام تکفیر بیشترین آسیب را به دنیا وارد کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، تونی ابوت نخست وزیر سابق استرالیا در سخنانی گفت: زمان آن رسیده که دست از تردید پیرامون تروریسم برداریم و قبول کنیم که یک گروهک وجود دارد که بیشترین آسیب را به کل دنیا وارد کرده و پیام تکفیری دارد.

ابوت در مصاحبه رادیویی زنده خود با شبکه جی.بی2 به طور مستقیم به سلفیت و وهابیت اشاره نکرده، با این حال گفت: ما باید با جامعه مسلمانان رابطه خوبی داشته باشیم و سازمان‌های امنیتی استرالیا نیز  برای مبارزه با به همکاری مسلمانان نیاز دارند. مسلمانان باید علیه تروریسم برخیزند و این گروهی را که با سوءاستفاده از نام دین آن‌ها دست به اعمال شیطانی می‌زنند رسوا سازند.

وی افزود: من برای یک لحظه هم منظورم این نیست که مسلمانان همه در یک سبد قرار می‌گیرند، به هیچ وجه و هرگز چنین عقیده‌ای ندارم. بلکه معتقدم اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان در سراسر جهان، به ویژه اینجا در استرالیا مردمانی نجیب هستند، اما متاسفانه یک شاخه از آنان با شعار «مرگ بر کافر» وجود دارند و ما باید با همکاری مسلمانان کاری کنیم که این شاخه تدریجا از دنیا محو شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha