شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
چرا پلیس استرالیا امنیت مسلمانان و مساجد را تامین نمی‌کند؟

حوزه/ جامعه اسلامی مسجد ولونگونگ در جنوب شرقی استرالیا، در پی افزایش حملات ضدمسلمانی که ۲ نفر را راهی بیمارستان کرد، خواستار تامین امنیت توسط پلیس شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از abc، اعضای جامعه اسلامی در مسجد ولونگونگ شهری واقع در جنوب شرقی استرالیا در پی افزایش حملات علیه مسجد و مسلمانان، از پلیس خواستند اقدامات امنیتی بیشتری برای محافظت از آنان اتخاذ نماید.

طی حادثه‌ای که خبرساز نشد، در پی حمله شب جمعه به چند نمازگزار روبروی این مسجد، 2 نفر راهی بیمارستان شدند. در این حادثه مرد جوانی که قصد میانجی‌گری داشت به خاطر شکستگی پا به بیمارستان منتقل شده و یک دانشجوی بین‌المللی اهل عمان نیز دچار شکستگی در ناحیه بازو شد.

دکتر منیر حسین رئیس مسجد عمر در ولونگونگ گفت: املاک نزدیک مرکز پیش از این نیز مورد حمله شعارنویسی دیواری قرار گرفته و پنجره‌های مسجد را نیز بارها شکسته‌اند، اما هرگز کسی نمازگزاران را مورد حمله قرار نداده بود. اما متاسفانه چنین حوادث نژادپرستانه‌ای علیه جامعه اسلامی زیاد خبرساز نمی‌شوند.

وی افزود: در گذشته نیز عده‌ای اعلامیه‌های ضداسلامی در خیابان پخش می‌کردند و ما اکنون نگران امنیت نمازگزاران هستیم و از پلیس می‌خواهیم حضور بیشتری در این خیابان داشته باشد.

به گفته دکتر حسین 60% نمازگزاران این مسجد را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

شورای مسجد از نمازگزاران مسجد ولونگونگ خواسته برای امنیت بیشتر، به صورت گروهی حرکت کرده و از این پس هر گونه حادثه‌ای را بلافاصله به پلیس گزارش دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha