شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسجدی در لندن به طرح ایجاد پناهگاه برای بی‌خانمان‌ها پیوست

حوزه/ طرح «ماموریت غرب لندن» در سال ۲۰۱۱ با ۴ کلیسا آغاز به کار کرده و هدف این طرح بشردوستانه ارائه خدمات به بی‌خانمان‌ها و نیازمندان می‌باشد. یکی از مساجد لندن برای نخستین بار به این پروژه پیوسته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از christiantoday، برای نخستین بار یکی از مساجد انگلستان در طرح ایجاد پناهگاه برای بی‌خانمان‌ها در غرب لندن می‌پیوندد.

طرح « ماموریت غرب لندن» در سال 2011 با حضور 4 کلیسا آغاز شد و هم‌اکنون 13 کلیسا متعلق به حوزه های مختلف، کنیسه غربی لندن و مسجد المنار نیز در این طرح مشارکت خواهند داشت و بیش از 160 فعال داوطلب در این نهاد‌ها برای ایجاد پناهگاه برای بی‌خانمان‌های لندن فعالیت خواهند کرد.

جان کورت مدیر اجرایی این طرح گفت: طرح ایجاد پناهگاه شبانه برای بی‌خانمان‌ها یکی از نمونه‌های عالی اعتقاد و ایمان عملی محسوب می‌شود. این پروژه در طی هفت سال گذشته به صدها بی‌خانمان کمک کرده تا بتوانند از خیابان‌ها به مکانی امن و گرم پناه ببرند.

کورت افزود: طرح ما هیچ کمک مالی از جانب دولت دریافت نمی‌کند و تماما توسط افراد باایمان اداره می‌شود. تاکنون توانسته‌ایم کلیساهای زیادی را وارد این طرح کنیم و خوشحالیم اعلام کنیم که هم اکنون همیارانی از ادیان دیگر را نیز وارد این سنت حسنه کرده‌ایم و این الگوی خوبی از وحدت میان ادیانی در این زمانه پرتفرقه می‌باشد.

عبدالرحمن سید مدیر اجرایی مسجد المنار نیز گفت: یکی از وظایف دینی و بشردوستانه ما حمایت از نیازمندان است.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که ما در محل زندگی‌مان نیازمندانی داریم. این وظیفه ماست تا آنجا که می‌توانیم از آنان حمایت به عمل آوریم. ما با رضایت تمام به یاری بی‌خانمان‌ها و کسانی که محتاج کمک ما هستند می‌شتابیم.

گفتنی است در سال گذشته این طرح موفق به ایجاد پناهگاه و امکانات موقت زندگی برای 54 بی‌خانمان و محل اقامت دائمی  برای 25 نفر شده و 10 شغل برای این افراد ایجاد کرد.

یکی از بی‌خانمان‌ها می‌گوید: من شغلم را از دست دادم و کارم به خیابان کشید. با کمک این دوستان مکانی برای خوابیدن، حمام رفتن و غذا خوردن داشتم. آن‌ها به من بلیط قطار و اتوبوس دادند و به من کمک کردند در مصاحبه‌های شغلی شرکت کنم و سرانجام توانستم به عنوان آشپز یک هتل محلی مشغول به کار شوم. پس از مدتی توانستم پول کافی برای اجاره جمع کرده و اکنون زندگی من به حالت اولیه بازگشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha