جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پس از برگزیت، مانع رشد اقتصاد اسلامی نشوید

حوزه/ مقامات و رؤسای بانک‌های لندن از دولت انگلیس خواستند اطمینان حاصل کند که هر گونه قوانین معرفی شده پس از برگزیت، تاثیر منفی بر روی اقتصاد اسلامی در این کشور نگذارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از تلگراف، مقامات و روسای بانک‌های لندن از دولت انگلستان خواستند اطمینان حاصل کند که هر گونه قوانین معرفی شده پس از برگزیت «خروج انگلستان از اتحادیه اروپا»، تاثیر منفی بر روی اقتصاد اسلامی در این کشور نگذارد و مدنظر قرار دهد که درخواست‌های بانک‌ها برای تنظیم سرویس‌های مطابق با شریعت اسلامی افزایش یافته است.
نماینده بانک‌ها و موسسات مالی انگلستان با ارسال گزارش 32 صفحه‌ای به دولت انگلستان، تاکید کرد دارایی‌های شرکت‌های انگلیسی ارائه دهنده خدمات اقتصاد اسلامی در سال 2016 به  3.8 میلیارد یورو (5 میلیارد دلار) رسیده است که در 2 سال اخیر 11% افزایش نشان می‌دهد.
وین ایوانز، مشاور این گروه در استراتژی بین المللی، مشتاق برای حفاظت از رشد بخش اقتصاد اسلامی در زمانه‌ای که لندن در حال مبارزه برای حفظ موقعیت خود به عنوان مرکز مالی در اروپا می‌باشد، از دولت خواسته هنگام تصویب قوانین اطمینان حاصل کنند که این مصوبات تاثیر منفی بر رشد اوراق قرضه اسلامی «صکوک» نگذارد.
وی در مصاحبه با خبرنگاران نیز گفت: تحقیقات قطعا انجام می‌گیرد، اما ما باید مطمئن شویم که قوانین جدید معرفی شده هیچ تاثیر منفی بر اقتصاد اسلامی نگذارند.
در حالی که وضعیت انگلیس به عنوان مرکز مالی جهانی به دلیل برگزیت در معرض خطر  قرار دارد، بازار یورو در لندن تهدید شده و انتظار می‌رود بیش از 40 هزار نفر در فروش، تجارت و سرمایه گذاری‌های بانکی مشاغل خود را از دست بدهند. در این شرایط روسای بانک‌ها و سرمایه داران انگلیسی بر این باور هستند که تجارت اسلامی می‌تواند نجات بخشی برای وضعیت کنونی باشد.
جورج آزبورن، وزیر دارایی پیشین بریتانیا نیز در سال 2014 گفته بود، ارتقاء تجارت اقتصاد اسلامی که بیش از 2 تریلیون دلار ارزش دارد، کمک خواهد کرد که انگلستان به یک مرکز بی قید و شرط سیستم مالی جهانی تبدیل شود. انگلستان نخستین کشور غیراسلامی بود که اوراق قرضه اسلامی را به فروش رساند. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha