جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 416160
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
کشور موریتانی قصد ایجاد بازار پولی اسلامی را دارد

حوزه/ کشورآفریقایی موریتانی قصد دارد به زودی بازار پولی مطابق با شریعت اسلامی ایجاد کرده و بانک‌های اسلامی را راه‌اندازی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کشور آفریقایی موریتانی قصد ایجاد بازار پولی اسلامی را دارد.

عبدالعزیز ولد داهی، فرماندار بانک مرکزی موریتانی گفت: این نهاد در همکاری با وزارت اقتصاد و امور مالی، برای ایجاد یک بازار پول مطابق با شریعتی اسلامی برنامه‌ریزی می‌کند.

ولد داهی طی سخنرانی در مراسم افتتاحیه همایش «ارائه امور مالی اسلامی، نتایج و چالش‌های امروز» که در نواکشوت، پایتخت موریتانی برگزار شد، این موضوع را اعلام کرد.

به گفته وی، این اقدامات با هدف تقویت عملکرد بازار پولی کشور، و به منظور توسعه مالی اسلامی، همچنین همگام شدن با تنوع محصولات مالی در اقتصاد مدرن امروزه است.

وی افزود: فاز اول این پروژه شامل صدور اوراق خزانه اسلامی پس از اخذ مجوز از بانک های مختلف اسلامی و باز شدن تدریجی به روی بانک های دیگر با استفاده از این معاملات اسلامی است.

در این گردهمایی نقش آفرینان مختلف بازار مالی و اقتصادی حضور داشته و سخنرانی‌هایی در راستای بازار پولی اسلامی، ایجاد اوراق خزانه اسلامی، قوانین جدید بانکداری اسلامی و محصولات مالی اسلامی در کشور موریتانی است.

* آشنایی با موریتانی

موریتانی یا جمهوری اسلامی موریتانی کشوری در شمال غربی آفریقا به پایتختی نواکشوت است.

پهناوری موریتانی یک میلیون و سی هزار و هفتصد کیلومتر مربع است که نود درصد آن را بیابان پوشانده‌است. جمعیت این کشور دو میلیون و هفتصد هزار نفر متشکل از عرب از قبایل بنی حسان، هلالی و بنی سلیم، و اقوام آمازیغ (بربر) و سیاه‌پوست است. موریتانی از سوی باختر به اقیانوس اطلس و از شمال با صحرای غربی در شمال شرقی با الجزایر از سوی خاور با مالی و در جنوب با سنگال هم‌مرز است.

جمعیت موریتانی بر اساس برآورد سال ۲۰۱۳ حدود ۳ میلیون و ۵۳۷ هزار نفر بوده‌است. موروها (ترکیب آفریقایی‌ها، عرب‌ها و بربرها) حدود ۷۰ درصد جمعیت موریتانی و سایر اقوام غیر عرب‌زبان آفریقایی حدود ۳۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

تقریبا صددرصد جمعیت مسلمان و اکثراً سنی هستند. فرقه صوفیه تیجانیه نیز در این کشور (و همچین مراکش و سنگال) پیروان زیادی دارد. زبان رسمی این کشور عربی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha