شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سال آینده قزاقستان ۳۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه اسلامی صادر می‌کند

حوزه/ رئیس جمهور قزاقستان در مراسم اخیر اهدای جوایز جهانی اقتصاد جهانی در آستانه اعلام کرد کشورش در تولید اوراق قرضه اسلامی صکوک موفق بوده و در سال آینده ۳۰۰ میلیون دلار صکوک صادر می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از astanatimes، رئیس جمهور قزاقستان در مراسم اخیر اهدای جوایز جهانی اقتصاد اسلامی در آستانه، اعلام کرد قزاقستان در سال آینده قصد دارد 300 میلیون دلار اوراق قرضه مستقل اسلامی یا «صکوک» صادر کند.

به گفته نورسلطان نظربایف، رئیس جمهور قزاقستان هم‌اکنون تعدادی موسسات مالی اسلامی در قزاقستان هستند که در زمینه بیمه و اجاره بانکی فعالیت می‌کنند.

نظربایف گفت: در آغاز ریاست جمهوری من، بانک اسلامی الهلال، نخستین بانک اسلامی قزاقستان تاسیس شد. در سال 2012، بانک توسعه قزاقستان برای نخستین بار اوراق قرضه اسلامی صکوک صادر کرد و تاکنون این بانک موفق به فروش اوراق قرضه اسلامی صکوک به مبلغ 240 میلیون رینگیت، واحد پول مالزی، (57 میلیون دلار) شده است.

نظربایف افزود: در سال 2018، نیز قصد داریم اوراق قرضه دولتی اسلامی به ارزش 300 میلیون دلار صادر کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه قزاقستان با بانک توسعه اسلامی همکاری دارد گفت: این نهاد شریک اصلی و استراتژیک ما در توسعه مالی و بانکی اسلامی است. امروز، 23 پروژه با ارزش 500 میلیون دلار از وا‌م‌های بانکی قزاقستان به اجرا گذاشته شده است و 12 پروژه جدید با ارزش 900 میلیون دلار برنامه ریزی شده است.

نظربایف افزود: مراسم تحلیف امروز افراد پیشرو مناطق مختلف اقتصاد اسلامی را شناسایی می‌کند که به توسعه خدمات مالی حلال کمک خواهد کرد.

گفتنی است وی در سال 2014 یکی از برندگان این جایزه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha