پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرد مسلمانی که شغلش دوست شدن با بیماران علاج ناپذیر است

حوزه/ ابومومن جوان مسلمان و فعال اجتماعی در لندن است که به عنوان یکی از داوطلبان بنیاد مراقبت عدن، وظیفه او ایجاد رابطه دوستی و مراقبت از بیماران علاج ناپذیری است که دوست، خانواده یا فامیلی در بستر مرگ ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از الجزیره، شغل یک جوان مسلمان در لندن داوطلب مراقبت و همراهی با بیماران علاج ناپذیری است که هیچ خانواده یا دوست و آشنایی در بستر مرگ ندارند.

ابومومن، جوان مسلمان و فعال اجتماعی در شهر لندن است. وی یکی از داوطلبان بنیاد «مراقبت عدن» می‌باشد و وظیفه او در این سازمان دوستی و مراقبت از بیماران علاج ناپذیر و رو به موت می‌باشد. وی این بیماران را که هیچ خانواده، دوست و آشنایی را نزدیک بسترشان ندارند شناسایی کرده و در آخرین روزها یا لحظات مرگ از آن‌ها مراقبت می‌کند.

تصاویر متعددی که بر دیوار اتاق او نصب شده‌اند، بیمارانی را نشان می‌دهند که او در لحظات آخر در کنارشان بوده و لبخند را به لب آن‌ها نشانده است.

مومن در این باره توضیح می‌دهد: کار ما شامل ایجاد یک دوستی فشرده می‌باشد. ما بعد از ظهر را با بیماران می‌گذرانیم، آن‌ها را همراهی کرده، برایشان غذای مورد علاقه شان را فراهم می‌کنیم. دیگر فعالیت‌ها را انجام می‌دهیم. مثلا برایشان قرآن می‌خوانیم و اینکه حتی آن ها را به سفر می‌بریم. هدفمان این است که بتوانیم آخرین آرزوی بیمار را برآورده کنیم و آن‌ها را که به خاطر ناتوانی جسمی قادر به حرکت نیستند، به مکان‌هایی که می‌خواهند ببریم.

بیشتر بیمارانی را که مومن با آن‌ها سر و کار دارد مسلمان هستند، اما این بنیاد با بیماران غیرمسلمان نیز دوستی برقرار می‌کند. بنیاد «مراقبت عدن» شرکایی از ادیان دیگر نیز داشته تا تشییع جنازه غیرمسلمانان با مراسم و آیینی‌ که ترجیح می‌دهند انجام شود.

چالش پیش روی تازه مسلمانان به اسلام هنگام مرگ

 تازه گرویدگان به دین اسلام معمولا بیشترین بیماران علاج ناپذیر در لیست این بنیاد می‌باشند.

مومن دراین باره می‌گوید: ما معمولا تازه مسلمان‌هایی را می‌بینیم که اغلب تنها مسلمان در خانواده خودشان هستند و از اعضای خانواده و فامیل جدا افتاده‌اند و نگران زندگی بعد از مرگ هستند.

وی می‌افزاید: در مورد کیفیت دفن وظیفه ماست که با اعضای فامیل درباره مراسم خاکسپاری اسلامی صحبت کنیم و اطمینان حاصل کنیم که مسلمان به شیوه دیگر مسلمانان تدفین شود. در برخی موارد خانواده‌ها به برگزاری مراسم تشییع غیراسلامی و مسیحی تاکید داشته‌اند، اما مواردی هم بوده که به خواسته‌های متوفی احترام گذاشته‌اند.

وی می‌افزاید: تا سال 2030 نزدیک به یک چهارم میلیون مسلمان بالای سن 65 در انگلستان وجود خواهند داشت و ما وظیفه داریم به این مسئله رسیدگی کنیم. متاسفانه مسلمانان در این رابطه بی‌توجه بوده‌اند و باید برای برطرف کردن این نیاز سریعتر عمل کنند.

از زمان تاسیس این بنیاد در اواخر سال 2014 تاکنون، مومن و دیگر داوطلبان مراسم تدفین 52 نفر را ترتیب داده‌اند و با بسیاری بیماران در حال مرگ دیگر دوست شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha