پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان کمپین کمک به قربانیان تیراندازی لاس وگاس تشکیل دادند

حوزه/گروهی از سازمان‌ها و نهاد‌های اسلامی در آمریکا برای کمک به بازماندگان و خانواده‌های قربانیان حادثه تیراندازی لاس وگاس، مرگبارترین تیراندازی تاریخ آمریکا، کمپین جمع آوری کمک‌های مالی تشکیل دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، مسلمانان آمریکا کمپین کمک به بازماندگان و خانواده‌های قربانیان تیراندازی لاس وگاس راه اندازی کردند. بنیاد اسلامی نوادا، جامعه اسلامی لنستر، مرکز اجتماعی مسلمانانان اندیاناپولیس و انجمن روهنیگیای برمه در کلرادو این کمپین را راه اندازی کرده‌اند. دیگر سازمان‌هایی چون کایر، انجمن فروشندگان یمنی، شورای ملی امور مسلمانان، بنیاد زکات و شبکه اجتماعی مسلمانان نیز در این کمپین مشارکت خواهند داشت.
سازمان‌دهندگان کمپین، درباره اهداف‌شان از راه اندازی این طرح نوشتند: ما مسلمانان آمریکا می‌خواهیم با عمل خیر پاسخ این عمل شیطانی را بدهیم همانطور که دین ما به ما ستور داده از طریق این کمپین پیام دینی قدرتمند خواهیم فرستاد. حضرت محمد (ص) پیامبر ما فرموده است: به کسانی که بر روی زمین زندگی می‌کنند رحمت نشان دهید تا خداوند تبارک و تعالی در آسمان‌ها نیز به شما رحمت و مهربانی نشان دهد. در آیه 34 سوره فصلت نیز آمده است: «هرگز نیکی با بدی یکسان نیست».
در ادامه آمده است: هیچ مقدار کمک مالی نمی‌توانند جایگزین کشته شدگان این حادثه باشد اما ما امیدواریم از این طریق بتوانیم بار روی دوش خانواده‌ها را کمی سبک‌تر کنیم. بیاییم همه در کنار هم علیه کشتارهای بی‌رحمانه انسان‌های بی‌گناه ایستادگی کنیم.
هرچند کمپین برای مسلمانان تشکیل شده اما به گفته برگزارکنندگان دیگر مردم نیز می‌توانند کمک‌های مالی‌شان را از طریق این کمپین اهداء کنند. این کمپین تاکنون موفق به جمع آوری بیش از 8هزار و 100 پوند انگلیسی شده است و هدف نهایی آن جمع آوری 25 هزار پوند تا 9 اکتبر است.
لازم به ذکر است تیراندازی یکشنبه شب از پنجره 32ام یک هتل به سوی یک فستیوال 22 هزار نفره موسیقی در لاس وگاس آمریکا منجر به کشته شدن حداقل 59 نفر و زخمی شدن بیش از 500 نفر شد. این تیراندازی به عنوان مرگبارترین تیراندازی جمعی در تاریخ آمریکا شناخته شده است. عامل این جنایت استفن پادوک 64 ساله یک قمارباز بازنشسته معرفی شده است و هنوز هیچ انگیزه‌ای برای این جنایت مرگبار شناخته نشده است. وی هنگام نزدیک شدن نیروهای پلیس به اتاق هتلش اقدام به خودکشی کرده است.
در پی این حادثه مرگبار، بسیاری مجامع سیاسی و مدنی در آمریکا خواستار ممنوعیت آزادی حمل اسلحه در آمریکا شدند. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha