جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان و مسیحیان کارولینا برای سیل زدگان کمک‌های مالی جمع کردند

حوزه/ جامعه اسلامی کلمسون در جنوب کارولینا با همکاری مسیحیان کلیسای متحد متدیست، مراسمی به منظور جمع آوری کمک‌های مالی برای توفان زدگان برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از independentmail، مسلمانان و مسیحیان متدیست در کلمسون واقع در جنوب ایالت کارولینای آمریکا اقدام به جمع آوری کمک‌های مالی برای قربانیان توفان‌های اخیر در ایالات متحده کردند.

جامعه اسلامی کلمسون با همکاری کلیسای متحد متدیست، مراسمی به منظور جمع آوری کمک‌های مالی برای توفان زدگان برگزار کردند.

در این مراسم که با حضور بیش از 100 نفر از اعضای شهر برگزار شد، امداد اسلامی آمریکا و مسیحیان توانستند بیش از 2 هزار دلار برای توفان زدگان جمع آوری کنند.

عبدل کرکور، پناهنده سوری که غذاهای این مراسم خیریه را در آشپزخانه رستورانش برای حاضران آماده می‌کند می‌گوید: ما در تلویزیون و اخبار دیدیم که سالمندان و کودکان خانه و زندگی‌شان را از دست داده‌اند و این قلب ما را به درد آورد. به همین جهت با اعضای کلیسا صحبت کردیم تا این مراسم خیریه را برگزار کنیم.

همسر این پناهنده سوری می‌گوید: انسانیت مهم است. وقتی ما مردم توفان زده را می‌بینیم، تصمیم می‌گیریم کاری در قبال آن انجام دهیم. مهم نیست که مسلمان باشیم یا مسیحی، هر باوری که داشته باشیم وظیفه داریم به قربانیان حادثه کمک کنیم.

او که همراه همسرش پناهندگان سوری هستند، با گریه می‌گوید: ما احساس قربانیان این حادثه را درک می‌کنیم. این بلایا ما را به یاد جنگ در سوریه می‌اندازد.

کشیش کیث ری از کلیسای متدیست نیز می‌گوید: مسلمانان و مسیحیان ممکن است طریقت مشابه و یکسانی نداشه باشند اما ایدئولوژی هر دو مذهب در رابطه با همدردی و ترحم مشابه است و این همکاری میان ادیانی نیز بیانگر همین اصل است.

وی افزود: من فکر می‌کنم داشتن چنین ارتباطی میان ما بسیار ارزشمند است. خوشحالم از اینکه مسلمانان برای برگزاری مراسم جمع آوری کمک مالی به ما مراجعه کردند و همکاری ما را طلبیدند. این مسئله انرژی مثبت زیادی را میان دو گروه فراهم می‌کند. آن هم در زمانه‌ای که انرژی‌های منفی در دنیا فراوان شده و تقابل فرهنگی به ویژه در رابطه با درک مردم از اسلام به وجود آمده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha