سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عزای حسینی در مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن

حوزه/ برنامه‌های امسال مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن در دهه محرم با حضور شیعیان و ایرانیان مقیم و شرکت فعال نسل جوان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت ایام محرم و عزای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و اهل بیت و یاران با وفایش مراسم سوگواری به مدت ده شب در مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن با حضور عاشقان آن امام همام برگزار گردید.

در این مراسم دکتر دولتی و حجت الاسلام والمسلمین بحرینی امام و مدیر مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین بحرینی امام و مدیر مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن در سخنان خود با موضوع «ظلم و رابطه آن با قیام حسینی» يكى از درس هاى مهم عاشورا را دورى كردن از ظلم دانست و به تشریح و تبیین ابعاد مختلف ظلم پرداختند.

وی سپس به تبیین ظلم چه در محيط خانه، اجتماع و جامعه، ظلم به خود تا ظلم به مردم و حيوانات، ظلم نسبت به خالق با توجه به قرآن و روايات پرداخت. 

امام مرکز افزود: نقطه مقابل ظلم، عدالت است كه همه أنبياء و أولياء راه عدالت را در جوامع  انسانى ترسيم نمودند و در همين مسير است که اکثریت آنان به شهادت رسیدند که سيدالشهدايش حسين بن على (ع) است.

ايشان در شام غريبان به روايتى از قول امام باقر عليه السلام كه از جملات و وصيت هاى سيدالشهداء در آخرين لحظات عمر در كربلا بيان داشت :«روى ثقة الإسلام الكليني قدس سره بإسناده إِلَى أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عليه السلام، قَالَ: "لَمَّا حَضَرَ عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ عليه السلام الْوَفَاةُ ضَمَّنِي إِلَى صَدْرِهِ، ثُمَّ قَالَ: يَا بُنَيَّ أُوصِيكَ بِمَا أَوْصَانِي بِهِ أَبِي عليه السلام حِينَ حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ وَبِمَا ذَكَرَ أَنَّ أَبَاهُ أَوْصَاهُ بِهِ، قَالَ: يَا بُنَيَّ إِيَّاكَ وَظُلْمَ مَنْ لَا يَجِدُ عَلَيْكَ نَاصِراً إِلَّا الله» كه فرمود از ظلم پرهيز كن بخصوص جايى كه فرد هيچ پشتوانه اى ندارد البته اين خطاب در حقيقت به همه ماست.

* حضور هزاران نفر در عزادری ها و مشاهده مراسم توسط اینترنت برای سایرین

بر اساس این گزارش نقطه اوج این برنامه ها مراسم پرشور عزاداری شب های تاسوعا و عاشورا و روز عاشورا بود که با حضور هزاران نفر از عاشقان سیدالشهدا (ع) در مرکز برگزار گردید. عشق حسینی پیر و جوان را از راه های دور و نزدیک به مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن به عنوان بزرگترین و ناب ترین مرکز شیعی آمریکا کشاند و با پخش مستقیم مراسم از طریق اینترنت صد ها دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت نیز به تماشای این مراسم پرداختند. 

* برپایی نماز ظهر عاشورا

همزمان با ظهر عاشورا در مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن، عزاداران حسینی با دلی سرشار از عشق به سالار شهیدان، پس ازاقامه نماز ظهر به جماعت و به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا، به انجام مراسم سوگواری و سینه زنی پرداخنتد. برنامه ها با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و با زیارت عاشورا و سخنرانی دکتر دولتی ادامه یافت.

پس از نماز حجت الاسلام والمسلمین بحرینی به ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در صحرای کربلا پرداختند. برنامه سپس با انجام مراسم سوگواری ادامه یافت و در پایان نیز از عزاداران حسینی پذیرایی نهار به عمل آمد.

* حضور گسترده نسل جوان و نسل سوم انقلاب

آنچه در این مراسم به نحو بارزی خودنمایی نمود حضور گسترده نسل جوان و نسل سوم انقلاب بود که توانستند در کنار والسابقون این مرکز با توانایی فراوان برنامه های متنوع و متعددی را برای عزاداران حسینی ارائه نمایند که سبب امید فراوان به آینده این نسل در آمریکا گردیده است.

با وجود این نسل برومند امید است این مرکز سالیان سال بتواند همچنان پیام اسلام ناب محمدی (ص) و مکتب انسان ساز اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با استعانت و توکل به خداوند متعال را در این گوشه دنیا پایدار بدارد.

* جلسات پاسخگویی به شبهات تا ساعت ۲ نیمه شب

نکته دیگر برنامه برای جوانان با حضور برادر حسنین رجبعلی بود که طی سه شب برنامه ای برای جوانان پس از برنامه های مرکز داشتند که ضمن سخنرانی هر شب بیش از دو تا سه ساعت را به پاسخ به سئوالات و رفع شبهات آنان پرداختند که معمولا تا ساعت 2 صبح ادامه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha