یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تنها بیمارستان سرطانی در سرزمین‌های اشغالی در معرض تعطیلی قرار دارد

حوزه/ بیمارستانی در سرزمین‌های اشغالی در شرق بیت المقدس و تنها بیمارستانی که مجوز ارائه خدمات درمانی برای بیماران سرطانی برای فلسطینیان را دارد، به دلیل کمبود بودجه درمعرض تعطیل شدن قرار گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از الجزیره، بیمارستانی در شرق بیت المقدس، به عنوان تنها کلینیکی که خدمات درمانی ویژه پرتودرمانی و دیالیز برای فلسطینیان در نواحی کرانه باختری و نوار غزه در سرزمین‌های اشغالی فراهم می‌کرد، به دلیل مشکلات مالی فراگیر و کمبود بودجه، دیگر پذیرای بیماران جدید نیست.

بیمارستان آگوستا ویکتوریا که متعلق به فدراسیون جهانی لوتری است، ممکن است به دلیل بدهی‌های پرداخته نشده مقامات فلسطینی در کرانه باختری تعطیل شود.

ولید نجمور مدیر کل بیمارستان در این باره به خبرنگاران گفت: مقامات فلسطینی 180 میلیون شکل (51 میلیون دلار) در این بیمارستان بدهکار هستند. این بیمارستان ستون فقرات نظام سلامت فلسطین محسوب می‌شود. اوراق قرضه دولتی، کمک‌های مالی و کمک هزینه سالیانه اتحادیه اروپا تا اندازه ای به ما کمک کرد تا از مشکلات مالی دشوار عبور کنیم. با این حال هنوز این بدهی باقی ست.

یوسف همامره، مدیر بخش انکولوژی بیمارستان به خبرنگاران گفت که طی چند ماه گذشته، ارائه خدمات درمانی کامل و بدون وقفه به بیماران به امر دشواری تبدیل شده است.

وی افزود: بی‌شک بحران مالی زندگی بسیاری از بیماران را در معرض خطر قرار داده است. برای مثال تعمیر یک دستگاه اشعه ایکس بسیار خرج برمی دارد و انواع داروهایی که ما نیاز داریم گران هستند و به آسانی قابل دسترس نیستند

این بیمارستان که یکصد سال از تاسیس آن می‌گذرد تنها بیمارستانی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌باشد که مقامات صهیونیستی به آن مجوز پرتو درمانی برای بیماران سرطانی فلسطینی را داده‌اند. لازم به ذکر است، رژیم صهیونیستی استفاده از مواد رادیواکتیو را برای فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی ممنوع ساخته است. این بیمارستان همچنین تنها بیمارستانی در فلسطین اشغالی است که درمان تخصصی دیالیز کلیه کودکان برای بیماران فلسطینی فراهم می‌کند. تقریبا 35% بیماران این بیمارستان از نوار غزه و 65% آن‌ها از کرانه باختری می‌آیند. با بسته شدن این بیمارستان، بیماران سرطانی در فلسطین اشغالی دسترسی به پرتودرمانی را از دست خواهند داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha