پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آمریکا با خروج از نهادهای بین المللی حامی فلسطین به انزوا کشیده می‌شود

حوزه/ عشراوی عضو کمیته اجرایی جنبش آزادی بخش فلسطین، در رابطه با تهدید آمریکا به خروج از سازمان یونسکو گفت که این اقدام تنها ایالات متحده را منزوی ساخته که اگر به این روند ادامه دهد خودش را خارج از اکثر نهادهای بین المللی خواهد یافت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از wafa، حنانه عشراوی عضو کمیته اجرایی جنبش آزادی بخش فلسطین روز گذشته در خصوص خروج آمریکا از سازمان یونسکو به بهانه مخالفت با حمایت این نهاد از فلسطین گفت:  آمریکا با خروج از نهاد‌های بین المللی حامی فلسطین فقط خودش را به انزوا می‌کشاند. اگر آمریکا به تهدیداتش در رابطه با خروج از تمامی سازمان‌های چند جانبه‌ای که فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ادامه دهد، سرانجام خود را خارج از اکثر نهاد‌های بین‌المللی خواهد یافت.

عشروای طی سخنانی گفت: ایالات متحده آمریکا و رژیم اسرائیل تصمیم گرفته‌اند در تضاد با اصول اولیه انسانی وارد عمل شوند و علیه یک سازمان بین المللی بایستند که هدف اصلی و نقش آن خدمت به جامعه بشریت است.

عشراوی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا سازمانی را محکوم می‌کنند که نقش اصلی آن ترویج صلح و امنیت از طریق آموزش و پرورش، علم و فرهنگ در جهان است. این دو مسئله را سیاسی جلوه می‌دهند و تلاش دارند بی‌قانونی اسرائیل و مصونیت از مجازات یهودیان در رابطه با جنایات‌شان در قبال فلسطینیان را پوشش دهند.

این مقام جنبش آزادیبخش فلسطین اتهاماتی که آمریکا به سازمان یونسکو زده را بی‌اساس دانسته و خاطر نشان کرد: یک رویکرد سازنده‌تر برای ایالات متحده به خصوص اگر همانطور که ادعایش را دارد، مشتاق برقراری صلح می‌باشد، این است که اسرائیل را پاسخگوی نقض آشکار حقوق فلسطینیان و زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی بداند و این رژیم را وادار به پایبندی به تعهداتش در قبال جامعه بین المللی سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha