جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ در شرایطی قرار داریم که متاسفانه نتواسیتم از فضای مجازی به عنوان آموزش در عرصه دینی بهره بگیریم و بدتر ازهمه اینکه بیشتر از آن به عنوان فضای سرگمی و تفریحی استفاده می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی پیش ازظهرامروزدرمراسم اختتامیه اولین«کنفرانس بین المللی «ظرفیت شناسی وتأثیر گذاری فضای مجازی درارتقای آموزشهای دینی» که با حضوراندیشمندان داخلی وخارجی درمجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) درقم برگزارشد گفت: مسئولان دانشگاه مجازی موضوع کارآمدی را مورد بررسی قرارداده اند.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه بابیان اینکه اسلام جایگاه خاصی برای تعلیم  و آموزش های دینی قائل است و دستور به ترویج آن داده است، افزود: درمهمترین  کتابهای شیعه، مانند اصول کافی راویات متعدد از معصومین(ع)، بر اهمیت یادگیری مبانی دینی و ارزشی و ترویج آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه بهترین و با ارزش ترین علم در میان همه علوم، علمی است که انسان را به حقیقت، نورانیت و توحید و خدای متعال برساند، گفت: یادگیری نوعی علوم است که موجب سعادت و جلوی گمراهی را می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر اینکه در مورد فلسفه علم و تکنولوژی  نگاها متفاوت است افزود: بعضی معتقدندکه فن آوری ها و ابزار رسانه دارای مبانی و فرهنگ هستند و نمی شود آنان را از فرهنگ وایدئو لوژی جدا ساخت. 

معاون آموزشی جامعه المصطفی العالمیه گفت: از طرفی بعضی معتقدند  ابزارمجازی جز ابزار مشترکه و دولبه است است و می تواند در خدمت گسترش ارزشهای الهی بکار رود واز طرفی باعث انحراف از ارزشها توحیدی شود.

وی با بیان اینکه حوزه  های علمیه، مراکز دینی و آموزشی  ضرورت دارد به فرصت و ابزار مهم رسانه و فضای مجازی بیشتر توجه کنند، اظهار داشت: در شرایطی قرار داریم که متاسفانه نتواسیتم از فضای مجازی به عنوان آموزش در عرصه دینی بهره بگیریم و بدتر اینکه بیشتر از آن به عنوان فضای سرگمی و تفریحی استفاده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بابیان اینکه باید از فضای مجازی برای تولید محتوای دینی و آموزش دینی استفاده کرد و این امر بدون تولید محتوای آموزشی دینی وتوسعه دادن آن ممکن نخواهد بود، افزود: فراهم کردن کتابخانه مجازی و منابع و برگزاری نشست های عملی، برگزاری پاسخ گویی به شبهات به صورت زنده در فضای مجازی از دیگرمسائلی است که درعرصه فضای مجازی در موضوع آموزش دینی لازم است مورد توجه قرار گیرد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha