پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: در نظام دینی، امنیت از آب و نان مهمتر معرفی شده و ضروری است مسئولان نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند، چرا که امنیت در نظام دینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان و قضات که در دفتر امام جمعه برگزارشد اظهار کرد: خداوند در حوزه کاری شما، به متولیان دستور داده است که عدالت را رعایت کنند و امانت‌ها را به اهلش بسپارند و این دستور خداوند در این حوزه به خوبی جایگاه والای عدالت را نشان می‌دهد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین افزود: هم‌افزایی بین مسئولان و برنامه ریزی دقیق، راهکار بسیار خوبی برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی است و خوشبختانه رئیس کل جدید در این حوزه دغدغه و برنامه جدی دارد.

 قاضی براساس رسالت شرعی و قانونی باید عمل کند.

سپس حجت الاسلام نورالله قدرتی اظهار کرد: تلاش می کنیم از ظرفیت قانونی و تلکیفی دستگاه قضایی برای خدمت در جامعه استفاده کنیم امید که به شکلی عمل کنیم که موجب جلب رضایت مردمی و اعتماد عمومی و دلگرمی به نظام اسلامی را در میان مردم فراهم کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار داشت: مردم از انصاف برخوردار هستند و متوجه وظایف و تکالیف دستگاه قضایی هستند و قاضی هم براساس رسالت شرعی و قانونی باید عمل کند.

وی ادامه داد: محدودیتی که قانونگذار برای ما تعیین کرده براین منوال است که هر تصمیمی باید براساس استدلال قانون باشد، این تصمیم ها چه اداری و چه قضایی باشد باید از این قاعده پیروی کند.

حجت الاسلام قدرتی بیان داشت: قرار یا حکم باید مستدل و قانونی باشد البته تلاش هم می کنیم، ولی تراکم کار داریم، چرا که حدود ۱۹۰ قاضی و حدود ۱۹۰ هزار پرونده در سال داریم به طور مثال در ۶ ماه نخست سال جاری ۸۴ هزار و ۸۴۳ پرونده وارد دستگاه قضایی شده است و همه طرفین این پرونده ها نیز می خواهند که به سرعت به پرونده آنها رسیدگی شده و رأی آنها صادر شود.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم در بحث فرهنگی و پیشگیری وارد شویم، می توانیم گام های مهمی در عرصه پیشگیری از جرائم برداریم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی ۲۱ آسیب بیان کردند که باید با کار فرهنگی و پیشگیری، جرائم کمتر و امنیت پایدارتر شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha