جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس دانشگاه جامع اسلامی علاءالدین

حوزه/ تعاملات علمی با ایران و انتقال معلومات و تجربیات جمهوری اسلامی به کشور اندونزی ارزشمند و دارای برکات ارزنده ای خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، پرفسور مسافر شامگاه شنبه در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه که در قم برگزار شد اظهارداشت: از سفر به ایران و تلاش برای انعقاد تفاهم نامه های همکاری علمی میان مراکز آکادمیک و حوزه های علوم اسلامی بسیار خرسند هستم و ان شاءالله اولین تفاهم نامه همکاری را با دانشگاه مذاهب اسلامی منعقد خواهیم کرد و امید داریم این تعاملات توسعه بیشتری یابد.

رئیس دانشگاه جامع اسلامی علاءالدین اندونزی افزود: آنچه برای اهل علم و محققان اندونزی حائز اهمیت است انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و تحولات همه جانبه ایران در عرصه های مختلف به ویژه علمی است که طی این سالها علی رغم تحریم های یکطرفه و ظالمانه میّسر شده است.

پرفسور مسافر خطاب به آیت الله اعرافی بیان داشت: چطور می شود کشوری که تازه انقلاب کرده است و علی رغم بروز جنگ تحمیلی و تحریم توانسته امروز به این قله رفیع در عرصه های مختلف دست یابد و این مسائلی است که اندونزی می خواهد آن را بپیماید و در این مسیر جمهوری اسلامی را الگوی خود قرار داده است.

وی گفت: ایجاد تعاملات و تفاهم نامه های مشترک علمی، پژوهشی و تحقیقاتی می تواند تحولات زیادی را در بدنه جامعه اندونزی رقم بزند و ما از این تحولات به خوبی استقبال می کنیم.

در ادامه آیت الله اعرافی در پاسخ به سوال رئیس دانشگاه جامع اسلامی علاءالدین اندونزی اظهارداشت: شهر مقدس قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و مرکز اصلی صدور انقلاب اسلامی مطرح که وجود مراجع معظم تقلید و حوزه های متعدد علمیه در جوار بارگاه منوّر حضرت فاطمه معصومه (س) این فعالیت های را صدچندان کرده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: شهر قم برآمده از یک تاریخ بیش از هزارساله است که حوزه های علمیه را در خود در طول تاریخ داشته است که در برهه ای از زمان از محوری به محور دیگر منتقل و جابجا شده اند و با توجه به مرقد حضرت معصومه(س)  آرام آرام مورد توجه قرار گرفت و با فشارهایی که صدام حسین و رژیم بعث بر حوزه علمیه نجف داشتند قم کانون توجه علما و بزرگان حوزه قرار گرفت تا جایی که موجب رشد و تعالی قرار گرفت و حتی خاستگاه انقلاب اسلامی شد.

آیت الله اعرافی بیان داشت: امروز نه تنها حوزه علمیه بلکه همه مراکز علمی ، پژوهشی و تحقیقاتی که در شهر مقدس قم،‌ آمادگی دارند تا مناسبات علمی خود را با مراکز علمی اندونزی بیش از پیش گسترش دهند.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha