شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی اکبر نوایی-معاون فرهنگی اجتماعی حوزه خراسان

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این که خانواده باید کانون محبت و عشق و اطاعت الهی باشد، گفت: خانواده حضرت علی(ع) در طول تاریخ نظیری ندارد، چرا که تمام اعمال و رفتار این خانواده بر محوریت اطاعت از فرامین الهی برنامه ریزی شده بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی در نشستی با عنوان «از همرهی تا همدلی» که با حضور جمعی از طلاب مدرسه علمیه بقیة الله (عج) بجستان و اولیاء آن ها برگزار شد، با تأکید بر این که عمق و حدّ علم الهی برای ما قابل درک و تصور نیست، گفت: علوم مختلفی از قبیل فیزیک، شیمی و پزشکی در این جهان وجود دارد که ما برای همه این علوم احترام قائل هستیم، اما اعتقاد داریم که تمسّک به علم و دین الهی است که احیاگری را موجب شده و زهد و سعادت فردی و اجتماعی انسان ها را در پی خواهد داشت.

وی افزود: اگر شخصی علم دینی را به خوبی فرا گیرد و بتواند آن را در جامعه اجرا کند، تا زمانی که بشر بر روی این کره خاکی پابرجاست، موجب حیات و هدایت جامعه می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان در ارتباط با اهمیت علم و علم اندوزی به روایت «اَلعِلمُ اصلُ کُلِّ خَیرو الجَهلُ اصلُ کُلِّ شرّ» اشاره کرد و توضیح داد: اهمیت علم دینی در احیاگری و حیات است و باعث اصلاح جامعه و منشأ پاکی افرادی که به این علم آراسته گردند، می شود.

حجت الاسلام و المسلمین نوایی در تبیین اهمیت و نقش خانواده در تربیت انسان با بیان این که افراد پاک و صالح در کانون خانواده های پاک پرورش می یابند، گفت: خانواده باید کانون محبت و عشق الهی باشد تا بتواند فرزندان پاک و صالح پرورش دهد.

وی با تأکید بر این که کانون خانواده باید کانون محبت و عشق و اطاعت الهی باشد، عنوان کرد: خانواده حضرت علی(ع) در طول تاریخ نظیری ندارد، چرا که تمام اعمال و رفتار این خانواده بر محوریت اطاعت از فرامین الهی برنامه ریزی شده بود.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان خطاب به طلاب جوان اظهار کرد: امروزه به لطف تکنولوژی های جدید، اسباب اشتغالات ذهنی و روحی فراوانی ایجاد شده است که باید با تدبیر و بهینه از آن ها استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی اضافه کرد: طلبه در صورتی در حوزه کاری خود موفق خواهد بود که نماز اول وقت را ترک نکند، تقوای چشم و گوش و زبان داشته باشد، زاهدانه زندگی کند و از خداوند توفیق ترک گناه و حرکت در مسیر صحیح بندگی را طلب کند.

وی بیان کرد: اساتید باید برای طلاب الگو باشند و با مطالعه همه جانبه وارد کلاس شوند و با یک درک بالا درس را به شاگردان منتقل کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان در پایان با اشاره به فعالیت های اخیر حوزه علمیه خراسان در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و اجتماعی، گفت: طرح ها و برنامه های ارزشمند و هدفمندی که مدیریت عالی حوزه علمیه خراسان روی آن ها تأکید دارند، شور و حرکت و امید را در حوزه و خصوصاً در میان طلاب جوان ایجاد کرده است که نتیجه آن، تحول همه جانبه در حوزه خراسان خواهد بود.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم از طلاب نمونه درسی و اخلاقی مدرسه علمیه بقیة الله(عج) بجستان با اهدا لوح و هدایا، تقدیر شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha