سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید دانشگاه ادیان و مذاهب

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین نواب بابیان اینکه این دانشگاه آغازگرگفت و گوی بین الادیانی نبوده بلکه ادامه دهند راه شهیدان صدر و دیگر علمای ربانی افزود: تمام سعی این است افکار شهید صدر اجرا شود و بتوانیم با همکاری سایردانشگاه ها گام مهمی درمباحث بین الادیانی و گفت وگو با مراکز علمی دنیا برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب امروز در آئین افتتاحیه سال جدید تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب که درسالن اجتماعات این دانشگاه در قم برگزار شد  با بیان اینکه دانشگاه ادیان مذاهب قبل ازاینکه مرکز علمی باشد  قلب گشاده و پذیرنده برای همه مراکز علمی است گفت: این دانشگاه توانسته ارتباط علمی خوبی باسایر مراکز علمی ودانشگاه های معتبر برای همکاری و هم افزایی درموضوعات ادیان دینی برقرارکند.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی بابیان اینکه این دانشگاه آغازگرگفت و گوی بین الادیانی نبوده بلکه ادامه دهند راه شهیدان صدر و دیگر علمای ربانی افزود: تمام سعی این است افکار شهید صدر اجرا شود وبتوانیم با همکاری سایردانشگاه ها گام مهمی درمباحث بین الادیانی و گفت وگو با مراکز علمی دنیا برداریم.
وی عنوان کرد:ازدیگر فعالیت این دانشگاه دعوت از اساتید خارجی برای تدریس دراین دانشگاه و آشنایی بیشتر و بهتر دانشجویان این دانشگاه با افکار و عقائد سایرادیان الهی مانند یهودی ومسیحی است و خوشبختانه دراین مسیرهم قدمهای رضایت بخشی برداشته شده است.
حجت الاسلام والمسلمین نواب بابیان اینکه در شرایطی قرارداریم که تفکرات داعش دنیا را گرفته و همین امر می طلبد با تربیت دانشجویان درعرصه ادیان دینی به مبارزه با این تفکرپرداخته و درعین حال مروج دین الهی و مذهب شیعه باشیم.
وی بابیان اینکه دانشگاه ادیان و مذاهب تنها  دانشگاه مطالعاتی است که درعرصه ادیان و مذاهب  در حال فعالیت است، گفت: در طول تاریخ زنان فعالیت های بسیارهدفمندی برای اعتلای نظام و انقلاب و مباحث علمی انجام داده اند.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی بابیان اینکه این دانشگاه حرکت خود را از 23 سال قبل با هدف ترویج مذاهب اسلامی شروع کرد اظهار داشت: درحال حاضر این دانشگاه توانست درگفت وگوی بین الادیادنی قدم های خوب ومثتبی بردارد.
وی بابیان اینکه فارغ التحصیلان دانشجویان دانشگاه دکتری هنوز به عدد صد نفر نرسیده مهمترین راه برای مقابله با افکار داعشی و سایر افکارخشونت آمیز را گفت وگو دانست و افزود: شیعه نشان داد همیشه با گفت وگو می تواند گام مؤثری در ترویج دین واسلام ومذهب شیعه بردارد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب بابیان اینکه وحدت و تلفیق حوزه ودانشگاه قدمی بود که آیت الله اعرافی برداشته است اظهار داشت: امید است بتوان از ظرفیت این عالم ربانی برای اهداف بلند و تحول علمی درحوزه استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha