دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در استان به رشته های تخصصی همچون تاریخ، کلام و تفسیر نیاز داریم اظهار داشت: رشته تخصصی کلام اسلامی سطح ۲ اولین رشته تخصصی علوم حوزوی در استان است و ان شاءالله در سال های آتی رشته های تخصصی دیگر را راه اندازی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در مراسم افتتاحیه رشته تخصصی کلام اسلامی سطح 2 که در این مرکز تخصصی برگزار شد گفت: معنای رشته تخصصی مراعات جامعیت عام در تحصیل و توجه ویژه به یک رشته تخصصی و قوی کار کردن در آن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در استان به رشته های تخصصی همچون تاریخ، کلام و تفسیر نیاز داریم اظهار داشت: رشته تخصصی کلام اسلامی سطح 2 اولین رشته تخصصی علوم حوزوی در استان است و ان شاءالله در سال های آتی رشته های تخصصی دیگر را راه اندازی خواهیم کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه امید داریم در سال آینده بتوان دانشگاه ادیان و مذاهب را در استان راه اندازی کنیم ابراز داشت: در نشست هایی که با مسؤولان امر داشته ایم موافقت های اولیه برای راه اندازی آن گرفته شده است.

وی افزود: استان بوشهر استانی پر بار به لحاظ علمی و بر اساس برنامه و چشم انداز تدوین شده با حساب و کتاب پیش خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در توصیه ای به طلاب رشته تخصصی کلام اسلامی سطح 2 گفت: با توجه به اینکه اولین افراد محصل در این رشته تخصصی هستید بایستی سعی و تلاش مضاعفی داشته باشید و قوی کار کنید تا برای دیگر طلاب ایجاد انگیزه شود. همچنین اساتید با مطالعه ای مضاعف به امر تدریس کتب این رشته بپردازند.

امام جمعه بوشهر خواستار تاسیس کتابخانه تخصصی رشته کلام اسلامی سطح 2 متشکل از کتب و نرم افزار های آن شد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: علم خود را به جامعه منتقل کنید و با حضور در بین مردم و به ویژه در فضای مجازی به شبهاتی که برای مردم پیش می آید پاسخ دهید.

گفتنی است؛ برگزاری کرسی های نظریه پردازی در بحث کلام اسلامی پیشنهادی بود که حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود مطرح کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha