جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران،  از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان خبر داد.

ویبا بیان این که کلنگ احداث ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه استان در سال 90 به زمین زده شد، گفت: علیرغم محدودیت های اعتباری خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته این پروژه مهم مراحل نهایی خود را طی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که ساختمان مدیریت حوزه علمیه مازندران در حال حاضر بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در حال حاضر بخش عمده ای کارهای این پروژه مهم به پایان رسیده و تنها بخش تأسیسات آن باقی مانده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه استان در چهار طبقه احداث شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه دارای دو طبقه اداری، یک طبقه همایشی و جلسات و همچنین یک طبقه رفاهی است.

وی در ادامه سخنان خود به در حال ساخت بودن خوابگاه طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت ساری اشاره کرد و با بیان این که کلنگ احداث این پروژه با حضور نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی در ایران به زمین زده شد، خاطرنشان کرد: این پروژه مهم نیز در حال حاضر حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ساخت خوابگاه طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت ساری در چهار فاز خواهد بود، خاطرنشان کرد: این فضای خوابگاهی ظرفیت پذیرش 200 طلبه شب خواب را دارا است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به پروژه مهم و اثرگذار حوزه علمیه امام علی(ع) ساری اشاره کرد و از این پروژه عمرانی به عنوان یکی از مهم ترین مراکز حوزوی استان یاد کرد و گفت: افتتاح و بهره برداری رسمی از این پروژه فصل جدیدی در برنامه های حوزوی مدیریت حوزه علمیه استان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که حوزه علمیه امام علی(ع) ساری در دارای هشت هزارو 400 مترمربع زیربنا دارد، خاطرنشان کرد: این حوزه دارای 20 مدرس بزرگ است ک به طور همزمان بیست کلاس درس در آن تشکیل می شود.

وی در ادامه سخنان خود سامانه اداری، کتابخانه مجهز، سالن غذاخوری اساتید و طلاب و سالن اجتماعات و نماز خانه را از جمله بخش های مختلف این حوزه علمیه جامع اعلام کرد و گفت: این حوزه مجهز همچنین دارای 72 هجره برای طلاب شب خواب نیز است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به احداث اردوگاه فرهنگی آموزشی سیدالشهداء در روستای چاچکام ساری اشاره کرد و با بیان این که کلنگ آغاز عملیات اجرایی این مجتمع حوزوی با حضور آیت الله طبرسی و معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کشور آغاز شد، گفت: برای احداث این پروژه مهم فرهنگی و حوزوی از سوی آیت الله طبرسی و دیگر علمای این منطقه شانزده هزار متر مربع زمین اهداء شده که در صورت تخصیص اعتبار عملیات اجرایی این مجموعه آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha