جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب جوان امروز نیازمند بهره گیری از الگوهای ارزشمندی برای ادامه زندگی فردی و طلبگی خود هستند، از اجرای طرح سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری، در مدارس علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران از اجرای طرح سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری در مدارس علمیه استان خبر داد.

وی با بیان این که اجرای این طرح شش ساله است که هر سال یک پایه نظر گرفته می شود، تصریح کرد: در هر سال نه کتاب از آثار و تألیفات استاد شهید مطهری باید از سوی طلاب مطالعه و خلاصه نویسی شود.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلاب پس از گذشت یک دوره مطالعاتی باید ضمن خلاصه نویستی آثار در آزمون پایان دوره شرکت کنند، خاطرنشان کرد: در پایان هر یک دوره یک مدرک معتبر از سوی حوزه علمیه به طلاب ارائه خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب پس از گذراندن موفق شش دوره این طرح می توانند در سطح عالی این دوره ها شرکت کنند، تصریح کرد: در پایان این سطح نیز یک مدرک معتبر از سوی حوزه علمیه به طلاب شرکت کننده ارائه خواهد شد که این گواهی مورد پذیرش دانشگاه ها برای تدریس بینش مطهر است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که هر یک از آثار شهید مطهری باید پس از مطالعه خلاصه نویسی شود، خاطرنشان کرد: به طور میانگین اجرای این مسأله یک ماه تا 45 روز طول می کشد که در پایان نیز از طلاب آزمون گرفته خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب جوان امروز نیازمند بهره گیری از الگوهای ارزشمندی برای ادامه زندگی فردی و طلبگی خود هستند، بیان داشت: امروز آثار، تألیفات و اظهارات ارزشمند شهید مطهری می تواند بهترین الگو برای طلاب جوان حوزه باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سیره علما و بزرگان دینی ما همواره سرشار از درس های ارزشمندی برای طلاب جوان است، خاطرنشان کرد: طلاب برای سعادت و تعالی حقیقی باید سیره علما و بزرگان دینی را به خوبی مطالعه کنند.

وی با بیان این که اندیشه های ناب شهید مطهری یاری دهنده انقلاب و ملت ایران در صحنه جنگ نرم و میدان های نبرد فکری، فرهنگی و اعتقادی با استکبار جهانی بوده است، گفت: امروز ترویج اندیشه های وی درسطح جامعه به ویژه در میان نسل جوان یک ضرورت است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که آراء و افکار شهید مطهری همواره بر تارک تاریخ می درخشد، ادامه داد: آن اندیشه های متعالی با ظرفیت ها و قابلیت های منحصر به فرد خویش می تواند در بستر زمان نیازهای اندیشمندان و متفکران هر عصر در ساخت بنیان های اعتقادی جامعه اسلامی را مرتفع کند.

وی با بیان این که شهید مطهری در تبیین اندیشه های سیاسی معمار بزرگ انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کرد، گفت: او با درک عمیق و استدلال های آموزش های دینی، پاسخگوی نیازهای فرهنگی، اعتقادی زمان خود بود.

حجت الاسلام طبرسی، شهید مطهری را الگوی بارزی برای آحاد جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: امروز آثار و اندیشه های ایشان باید در اولویت برنامه های معلمان، اساتید، دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش علم و فرهنگ در سازندگي جامعه و بالندگي افکار و انديشه ها و تأثير شهيد مطهري در شکوفايي فرهنگي و ترويج انديشه هاي ناب اسلامي اظهار داشت: امروز برکات مجاهدت فرهنگي و علمي شهيد مطهري در جامعه اسلامي به خوبي نمايان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha