شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اسلام بحیری

حوزه/ در پی درخواست شیخ الازهر در خصوص ممنوع سازی برنامه تلویزیونی ضداسلامی و چالش‌برانگیز «با اسلام»، روز گذشته دادگاهی در مصر پخش این برنامه را لغو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از freemalaysiatoday، در پی درخواست احمد الطیب، شیخ الازهر در خصوص ممنوع سازی برنامه تلویزیونی چالش برانگیز «با اسلام»، روز گذشته دادگاهی در مصر پخش این برنامه را متوقف ساخت.

این دادگاه مصری روز گذشته حکمی صادر کرد که بر اساس آن از پخش یک برنامه تلویزیونی با عنوان «با اسلام» با مجری‌گری «اسلام بحیری»، از وعاظ سکولار و بحث برانگیز توسط کانال خصوصی «القاهره والناس» جلوگیری به عمل خواهد آمد.

این ممنوعیت در پی درخواست احمدالطیب، رهبر دانشگاه الازهر، بالاترین نهاد دینی اهل تسنن انجام گرفت. الازهر بحیری را متهم به «حمله دائمی به قوانین اسلامی» کرده است.

هرچند دانشگاه الازهر حامی مدارا و اسلام معتدل در مصر می‌باشد، این نهاد دینی در عین حال خواستار توقف برنامه‌های مصری سکولار بوده، و ترویج سکولاریسم در خصوص میراث دینی مسلمانان را نیز پذیرا نیست. این واعظ بحث برانگیز مصری پیش از این نیز روحانیون دینی الازهر را به چالش کشیده بود و از کتاب‌های مذهبی متعارف در این دانشگاه و برخی از روحانیون ارشد اسلامی اهل تسنن نیز انتقاد کرده بود.

گفتنی است او یک سال را در زندان به جرم «توهین به مقدسات» سپری کرده است تا اینکه در سال 2016 تحت عفو ریاست جمهوری مصر قرار گرفته و آزاد شد. وی هم اکنون به توقف پخش برنامه تلویزیونی خود اعتراض کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha