یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ الازهر و مجری مصری

حوزه/ احمد الطیب در واکنش به اظهارات ضد اسلامی مجری مصری ابراز عصبانیت کرد و آن را شکل دیگر افراطی گیری توصیف کرد که موجب فتنه گری می‌شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب شیخ الازهر مصر در واکنش به اظهارات ضد اسلامی "ابراهیم عیسی" مجری مصری ابراز عصبانیت کرد و آن را شکل دیگر افراطی گیری توصیف کرد که موجب فتنه گری می‌شود.

وی تأکید کرد: معجزات نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در نص قرآن و سنت صحیح ثابت شده است و هیچ مجالی برای تشکیک و تحریف آن باقی نگذاشته است.

شیخ الازهر در خصوص تشکیک در قطعیت اثبات اسراء و معراج، تصریح کرد: جهل بعضی در خصوص معجزه اسراء و معراج یا ناتوانی برخی از درک آن، هیچ خدشه‌ای در اثبات این معجزه وارد نمی‌کند.

احمد الطیب در همین راستا بیان داشت: از نظر شرعی اطلاق احکام تکفیر و فاسق بر کسانی که حقیقت معجزه اسراء و معراج را نادیده می‌گیرند یا از فهم آن ناتوان هستند، جایز نیست.

وی اشاره کرد: پوستر آزادی عقیده و بیان برای محافظت از فعالیت‌های رسانه‌ای که متعرض احساسات مذهبی شهروندان می‌شود، کافی نیست.

شیخ الازهر افزود: مقام نبوت نیاز ندارد که برای حمایت از آن افسانه ساخته شود.

شایان ذکر است که "ابراهیم عیسی" مجری مصری در برنامه "حدیث القاهره" گفته بود: "مسلمان در سال ۲۰۲۲ در زندگی خود به هیچ روحانی دینی یا شیخ نیاز ندارد. داستان‌هایی که روحانیون برای شنوندگان بازگو می‌کنند، ۹۹ درصد دروغ است. واقعه اسراء و معراج داستانی خیالی و توهمی است".

این اظهارات ضد اسلامی با جنجال گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی رو به رو شد و دادستان مصر، علمای الازهر و دار الفتوای مصر موضع گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    1 0
    آری جنود جهل (سپاهیان نادانی) بوده اند، هستند و خواهند بود تا زمان ظهور حضرت حتما علیه السلام . 1400 سال پیش هم به پیامبر می‌فرمودند ما به تو و خدایت نیازی نداریم . در جواب ابراهیم عیسی و امثال او در داخل و خارج میگویم «قدری در تاریخ تامل کنیم که چرا نبی خانم محمد مصطفی ص آن همه رنج و گرفتاری و... را تحمل کرد؟ تحمل کرد که ما امروز ادعای بی نیازی از آورده های او کنیم ؟ تحمل کرد که امروز موثر بودن او، اهل بیت او و تعالیم او را منکر شویم ؟ حرف آخر «يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ» (انفطار، 6)