پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
احمد الطیب شیخ الازهر

حوزه/ احمد اطیب در پاسخ به کسانی که در واقعه اسرا و معراج تشکیک می کنند، گفت: کسانی که در معراج تشکیک می کنند، بگویند که سدرة المنتهی در کجای زمین است؟

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احمد اطیب شیخ الازهر در پاسخ به کسانی که در واقعه اسرا و معراج تشکیک می کنند، گفت: کسانی که در معراج تشکیک می کنند، بگویند که سدرة المنتهی در کجای زمین است؟ و جنة المأوی در کجای زمین است؟

وی افزود: امروز انسان از طریق موبایل یا گوشی همراه می تواند به سرتاسر کره زمین متصل شود و می شنویم که در آینده انسان می تواند با شخصی که بر روی کره مریخ است، در ارتباط باشد و همه این ها در سطح توانایی ها و علوم محدود بشری است، پس انجام این کار ها توسط خداوند متعال برای این ها، امری بزرگ و غیر قابل تصور است؟ جز اینکه الحاد و کفر در پشت این افکار وجود دارد.

شیخ الازهر از کسانی که با تحریف و تشکیک، قرآن کریم را مورد هدف قرار می دهند و کاری به سایر کتاب های آسمانی ندارند، ابراز تعجب کرد و گفت: طبیعتاً سخن گفتن از انجیل و تورات ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس نباید به این اظهارات و رفتار ها توجه کند؛ چراکه اهداف و اسباب آن مشخص است، خواستار احترام به اعتقادات مردم و کتاب های مقدس شد.

احمد الطیب تأکید کرد: برخی طرف ها در غرب با هدف تضعیف شرق و تضعیف جهان عربی و اسلامی، از این امر حمایت مالی می کنند.

وی ادامه داد: من این امر را عمومیت نمی دهم، امّا آن ها خوب می دانند که قرآن کریم منبع قدرت است و برخی طرف های سیاسی برای ضربه زدن به منابع قدرت مسلمانان در شرق، با این برنامه در ارتباط هستند و تلاش می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha