جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهرک های امام علی و امام رضا (ع) روزانه پذیرای بیش از ۱۵۰۰۰ زائر است

حوزه/ نجم عبد ناصر مسئول شعبه شهرک امام علی (علیه السلام) وابسته به آستان مقدس علوی تاکید کرد: این شهرک روزانه پذیرای بیش از ۱۵۰۰۰ هزار است و تجمع میلیونی زائرین اربعین حسینی آغاز شده و این جمعیت با نزدیکی اربعین رو به افزایش است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نجم عبد ناصر مسئول شعبه شهرک امام علی (علیه السلام) وابسته به آستان مقدس علوی تاکید کرد: این شهرک روزانه پذیرای بیش از 15000 هزار است و تجمع میلیونی زائرین اربعین حسینی آغاز شده و این جمعیت با نزدیکی اربعین رو به افزایش است.

ناصر گفت: شهرک امام علی (ع) به زنان اختصاص داده شده است و دارای سه سالن بزرگ است که هر سالن 1500 زائر و به طور کلی 4500 زائر در خود جای می‌دهد و علاوه بر این چادر هایی به صورت موقت برای افزایش مکان استراحت و آمادگی برای استقبال از شمار میلیونی زائران برپا شده است.

وی افزود: شهرک امام رضا (ع) به مردان اختصاص داده شده که متشکل از هشت سالن است و هر سالن 1200 زائر را در خود جای می دهد. دو سالن به داوطلبین عراقی و غیر عراقی خدمت به زائرین اختصاص داده شده  و این شهرک روزانه از 15000 زائر پذیرایی می کند.

وی اشاره کرد: این دو شهرک مجهز به تمامی وسایل مورد نیاز است و علاوه بر این سه وعده غذایی ارائه می دهد که روزانه به حدود 30000 وعده غذایی در دو شهرک می رسد.

ناصر تصریح کرد: این دو شهر مجهز به خدمات پزشکی است و بیش از 400 واحد پزشکی مهیا شده و همچنین برای پاسخ گویی به نیاز های زائرین واحد بهداشتی سیار ایجاد شده است.

شایان ذکر است که آستان مقدس علوی اقدام به تشکیل کمیته زیارت اربعین کرده و برای خدمت به زائرین اربعین برنامه ریزی کرده است.

این کمیته هشت مکان برای استراحت و پذیرایی مشخص کرده این مکان ها شامل: مهمانسرای مرکزی آستان مقدس علوی که روزانه هزاران وعده غذایی می دهد- شبستان حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) – شهر زائرین – استراحتگاه سید الشهدا در مرکز شهر – استراحتگاه زائرین در جاده «یا حسین» عمود 96 – شهرک امام حسن (ع) در ورودی استان جنوبی، است.

شهرک های امام علی و امام رضا (ع)

شهرک های امام علی و امام رضا (ع)

شهرک های امام علی و امام رضا (ع)

شهرک های امام علی و امام رضا (ع)

شهرک های امام علی و امام رضا (ع)

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha