شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) گفت: همگی در برابر توطئه های تروریست ها و دست زدن آن ها به برخی اقدامات هوشیار باشند، به ویژه که آن ها در میدان های جنگ شکست خوردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد،‌ توصیه های آیت الله سیستانی را برای زائرین اربعین حسینی بیان کرد.

زائرین نسبت به توطئه های تروریست ها در این ایام هوشیار باشند

حجت الاسلام کربلایی  گفت: همگی در برابر توطئه های تروریست ها و دست زدن آن ها به برخی اقدامات هوشیار باشند، به ویژه که آن ها در میدان های جنگ شکست خوردند.

وی افزود: رزمندگان قهرمان در جنگ با تروریست ها صادقانه ولایت خود با امام حسین(علیه السلام) را نشان دادند و صادقانه به عهد خود با امام(ع) عمل کردند و به شدت می جنگند و ما باید برای پیروزی و ثبات آنان دعا کنیم.

زائران به اهداف این زیارت توجه داشته باشند

حجت الاسلام کربلایی اشاره کرد: در این روز ها میلیون ها نفر از دوستداران و عاشقان امام حسین(ع) با پای پیاده برای زیارت ضریح مطهر حضرت سید الشهدا(ع) می آیند و ما ضمن خوش آمدگویی، از تمامی کسانی که در برپایی این زیارت بزرگ مشارکت دارند تشکر و قدر دانی می کنیم.

وی ادامه داد: زائرین پیاده می آیند و سختی پیاده روی و رنج سفر را تحمل می کنند و در معرض خطرها قرار می گیرند، لذا زائر علی رغم سختی ها و خطرهایی که در راه رسیدن به حرم امام حسین(ع) وجود دارد، باید به اهداف این زیارت توجه کند و یک آگاهی و هدفی از این زیارت داشته باشد.

زیارت، تجدید پیمان و ولایت با امام حسین (ع) است

امام جمعه کربلا با بیان اینکه این زیارت برای تجدید پیمان، ولایت، طاعت، یاری و تاکید بر آمادگی برای جانفشانی و استمرار نهضت امام حسین(ع) است، خواست تا این زیارت یک موسم تربیتی برای تربیت نفس بر اساس اخلاق نیک و اصولی که امام حسین(ع) خواستار آن است، باشد.

وی تاکید کرد: حرم امام حسین(ع) در آن روح پاک و نفس قدسی است و باید با روحی پاک به آنجا رفت و به اصلاح نفس، توبه صادقانه و رجوع به نفس پرداخت. همه بشر خطاکار هستند اما در این جا فرقی وجود دارد و آن اینکه بهترین خطاکاران، توبه کاران هستند و باید برای توبه الهی عزم و اراده محکم داشت و آن را ادامه داد.

پیاده روی و گریه زائران باید خالصانه برای خداوند باشد

حجت الاسلام کربلایی بر عمل خالصانه برای خداوند در پیاده روی، گریه، موکب های عزاداری، خدمت و برپایی شعائر تاکید کرد و گفت: این کار ها باید خالصانه برای خدا و به دور از ریا و اذیت دیگران باشد و تعامل باید با محبت و دوستی و با عدم درگیری و فخر فروشی باشد.

نماینده آیت الله سیستانی اشاره کرد: این پیاده روی، زیارت و موکب ها در نزد خداوند مقدس اند و زیارت تجدید و احیای نهضت امام حسین(ع) و اخلاق ایشان است لذا باید حقش ادا شود که اگر نشود منجر به اهانت آن می شود.

با زائران خوش اخلاق و خوش برخورد باشید

حجت الاسلام کربلایی خواستار خوش رفتاری و خوش اخلاقی با زائرین و داشتن سعه صدر و تحمل زائرین از آغاز راه تا رسیدن به حرم امام حسین(ع) و دوری از آزار دیگران با حرف یا عمل شد.

وی تصریح کرد: سال به سال بر تعداد زائرینی که از خارج عراق و از ده ها کشور ها می آیند افزوده می شود و برخی برای اولین بار است که می آیند، لذا باید با اخلاق نیک با آنان رفتار شود تا زمانی که به کشورشان بر گشتند، بازگو کنند که زائران امام حسین(ع) چگونه آراسته به اخلاق اسلامی بودند.

زائران به واجبات شرعی و تصحیح عبادت خود توجه داشته باشند

حجت الاسلام کربلایی بر توجه به خصوصیت خوش رفتاری با زائرینی که از خارج عراق می آیند تاکید کرد و گفت: زائر حقیقی باید مراقب خود، رفتار و زبانش باشد و از غیبت و سخن چینی دوری کند.

نماینده آیت الله سیستانی بر اهمیت توجه به واجبات شرعی به شکلی که مورد رضایت خداوند باشد و خواندن نماز که عمود دین است {فان قُبلت قُبل ما سواها وان ردت رد ما سواها} تاکید کرد و افزود: حضور مبلغین زن و مرد فرصت را برای تصحیح شیوه عبادت از جمله نماز و روزه و مسائل دیگر فراهم کرده است.

حجت الاسلام کربلایی بر اهمیت نظافت و عدم خسارت به اموال عمومی تاکید کرد و افزود: درست نیست که موکب ها به اموال عمومی ضرر برسانند.

وی از زنان زائر را به داشتن اخلاق نیک و حفظ حیا و عفت و عدم اختلاط با نامحرم دعوت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha